torsdag 13 juni 2013

Fröken Fräken gör en Normann

Nä, nu behöver vi något somrigare att titta på istället för kökskaos! Och då ska vi inte titta på alla förvirrade typer som här cyklar omkring med skinnhandskar, överdragsbyxor, yllemössa (och inte bär det för att vara lite gangstafrän) och skinnjackor. Hörrni, det är lite svalare just nu, men för sjutton bövlar, SKÄRP ER! Det är faktiskt sommar!

Nä, det blir istället något jag pysslat ihop efter att ha sett den här i förra numret av Elle Interiör. Genast fick jag en snilleblixt om att förvandla dessa brunbeiga krus, som fyndades för ett bra tag sedan (och som tycks vara rätt vanliga på loppisar, och synnerligen resonabla i pris).

Så lite vit sprayfärg på, och måla lite med svart hobbyfärg, och tadaaa:











14 kommentarer:

Grodmamman sa...

Så läckert!:)
Här har vi gnällt över regnet idag då vi haft flera dagar med sol i veckan. Det är dock rätt varmt.
Kram

Jojjo sa...

Perfekt, har precis ett sånt krus hemma som jag inte vetat vad jag ska göra med... nu vet jag precis. Tack för tips!

Petra / Popetotrora sa...

Jag. Dör. Så. Snyggt. Måste. Kopiera!!

Amelie sa...

Så fint det blev!!
Önskar dig redan nu en trevlig helg!

Kika gärna in i min webbutik där jag just nu har flyttrea, 50 % på allt.

www.winckvintage.com

// Amelie

Anna H sa...

Ett bra lyft för de tråkiga krusen. Gillar!

Systrarna Hjertén sa...

Men självklart! Så snyggt! och som vanligt, jag hade aldriiig kommit på det själv!

Mvh
Frida

Anonym sa...

Tack för det snygga kruktipset. Krukorna är fina i orginalutförande enligt min lite konservativa smak så jag tar nog en glasburk och härmar dej.

Unknown sa...

Hej! Även här nere på västkusten kan man se folk i vinterkläder ännu ;-) Visst blev det fint men jag hade gått över vassa stenar för att få originalkrukorna =)

tinajo sa...

Snygga! :-)

Mycket annat & lite betong sa...

Minst lika snygga som den i Elle! Jättebra idé!

Hälsningar Agneta

Lena sa...

Snyyggt som vanligt! Jag älskar din fiffiga blogg, din fantastiska fantasi och kreativitet. Du är så duktig så jag smäller av!!

Maria O. sa...

Wow så fina krusen blev! Jag bara måste skaffa hem lite sprayfärg nu känner jag och helst några fina krus också ;)
Kram Maria

Sanna - My Blueberry House sa...

Oj så snyggt! Smart! Första gången jag tittar in här, fast jag hört talas om din blogg förut. Nu blev jag nyfiken :)

Kram Sanna

Maria at inredningsvis sa...

WOW vilket bra tips:)

Om du gillar moderna mönster kan du kolla in min blogg:)

Jag önskar en skön sommarhelg

LOVE Maria från inredningsvis.se