fredag 21 september 2012

Tipsa om vad jag ska pyssla ihop!


Helgen stundar, och plötsligt verkar allt möjligt! (Förutom att lägga in bilder som man vill  i ett blogginlägg)

Till exempel skulle det ju vara trevligt att få tvätta de där tygerna som loppisfyndats i måndags och som nu blivit dränkta ute på balkongen fem gånger om.
Eller så kan man slippa cykla iväg i ett hällregn som gör en blötare än om man lagt sig i ett badkar, som sedan tippats över i en pool, och sedan över i Vänern och sedan ner i Atlanten.
Eller spraya klart den där lampfoten i knallgult utan att behöva springa in med det eftersom det plötsligt börjar regna igen.

Bara några enkla förslag alltså.

Och ni då? Har ni något förslag på vad ni skulle vilja se att jag pysslade ihop?
Här får jag reservera mig mot förslag som förutsätter handskande med bandsåg eller tillgång till egen glashytta.

Min samling med bruna glasflskor har växt oanat snabbt.
Denna med räfflor var  ju lite ovanlig och snitsig!
 
Testade att använda min Dymo för att dekorera lite glasvaser som
också får agera ljuslyktor.
 

7 kommentarer:

Livet är Underbart sa...

Vilka fina falskor :) Men ni får ju toppen väder till helgen, enligt vädertjejen på tv- hoppas det stämmer så du får spraya riktigt mycket! Trevlig helg. Kram Jenny

Det Vita Drömhuset sa...

Lite tips om hur du syr snygga kuddar! :)))
Eller prova att sätta ljus i alla flaskorna, snyggt!

Ha en fin fredag. :)

Kraaam Åse

Det Vita Drömhuset sa...

Lite tips om hur du syr snygga kuddar! :)))
Eller prova att sätta ljus i alla flaskorna, snyggt!

Ha en fin fredag. :)

Kraaam Åse

Klankis sa...

Du kanske ska pyssla ihop lite saft att ha i de där flaskorna? Eller bege dig ut i skogen & leta svamp? Det vore kul.

Otaliga projekt sa...

Jag är ju nöjd med dig oavsett vad du snor ihop. Så nöjd att jag nu efter nästan ett års laddande är tvärhooked på sprayningen. Samlade ihop lite och gott och blandat och drog igång. Vips så var färgen slut. Skit också! Men nästa vecka blir det mer, i alla färger tror jag.
Sen ska jag ägna en tanke åt dina önskevantar, kommer jag på nåt så lovar jag att första paret, det går till dig Fröken.
Trevlig helg.

Vardagstugg sa...

Vad snygg den räfflade flaskan var!

Fortsatt trevlig helg!

Annelie

millandante sa...

Så fina flaskor!! Har aldrig sett sådana räfflade... snygga!