fredag 24 augusti 2012

Det bästa med Stockholm är att åka därifrån

Hur många fina fynd jag än har gjort (dock inte så många denna gång) och roligheter som jag varit med om, är jag alltid glad över att jag inte bor i Stockholm.

Jag alltså. Det verkar vara fullt med människor som älskar att bo där med tanke på att det är folk överallt. Ö-v-e-r-a-l-l-t. Sådana som passionerat talar om storstadens puls.


Själv är jag mer förtjust i att känna min egen puls. Jag har kanske mer av enslig, envis vildmarkseremit i mig än vad jag tror. Men faktum är att jag har så många tankar, idéer och kreativitet inom mig att det liksom är nog. Ständigt omgiven av människor, tusen intryck och massor av ljud blir jag helt slut. Så ser ni någon på Arlanda Express, på väg ut mot Arlanda oc ser helt apatisk ut, kan det vara jag.   Och så tror jag inte att man hittar en så här charmant emaljkastrull för fem kronor i Stockholm heller. Nu används den som förvaring för kryddor.  

I helg ska jag spraya en kanin, gå på loppis och fortsätta experimenterandet  med att stänkbleka med klorin.

17 kommentarer:

Linda.. sa...

Goderkväll Fröken fräken!

Vilken fin lampa du hittat på. Nu råkar ju jag såklart tycka att min loppisfyndade, är den snyggaste. Men jag kan hålla med om att din är den sötaste och stiligaste.

Just lampor är något jag har svårt för att låta bli. Jag har en hel källare full med dom. Vi borde kanske ha lampduell du och jag? :)

Och sikken snygg kastrull. Riktigt fin. Den får du vara riktigt stolt över.

Hoppas du har en bra Fredag!

ps. Stockholm ja. Phu. Var in på Ikea i Barkarby förra helgen. Självupptagna, hemska, shortsbärande, geléhåriga människor. ds.

Värre än ett spinningpass! :)

Anonym sa...

Jag vill också åka till Stockholm! Och sen hem igen ;)

Citypulu sa...

Hejsan Fröken,
vilken fynd du har gjort! Kanske du vet att kastrullen heter Vegeta, dekoren designat av Ester Tomula. Den är mycket populär i Finland. Jag tittade på Huuto.net (motsvarar Tradera, priset gick på 72 euro, vilket är 586 SEK)
Men som sagt, här i Finland har vi helt andra priser. Säkert i Stockholm också.

Trevlig helg!
Marja

Grodmamman sa...

Jag har bott i Stockholm i ett år, men jösses vad skönt det var att flytta hem igen!:) Åker gärna upp dit några dagar, men som sagt, det är skönt att åka hem igen.
Ha en riktigt härlig pyssel- och loppishelg!
Kram

Smultron på ett strå sa...

Ja, Stockholm är ju one-of-a-kind... Jag körde dit över dagen igår för att gå på möte. Kunde inte fatta varför bilarna på huvudleden stannade för bussen men inte för mej, tills jag insåg att jag har en Passat och inte en buss, och Passater göre sig icke besvär i bussfilen visade det sej! :-) Ha en bra helg //kram maria

emmashem sa...

Önskar dig en fin fredag och en skön helg:)
Kram Emma

Lebanezza sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Emma sa...

Vänta! fem kronor!? jag vill åka dit du bor! faktiskt, jag flyttar på studs!

Bella sa...

Visst är det skönt att komma hem till lugnet igen efter ett par dagar i storstaden. Trevligt att vara på besök i huvudstaden, men jag hade inte orkat bo i stressen jämnt!

Hoppas du får en toppenhelg!

Kramar Bella

Nilla sa...

Borta bra men hemma bäst! :-)
Stockholm är kul i lagom doser. Helst på sommaren!

Silverkant sa...

Ojoj, vilken fin kastrull! Och för fem kronor! Mycket bra idé att använda den som förvaringskärl i stället för potatiskokningskärl.

Och du har helt rätt i att man aldrig skulle få den för en ynka femma i Stockholm. Du har också helt rätt i att Stockholms puls kan bli lite väl mycket, särskilt i tunnelbanan som är en otroligt ocharmant plats!

/Linda

Axelina sa...

Jag har alltid tidigare sagt att jag ska aldrig flytta till stockholm. för mkt folk och stressigt. Men nu bor jag här. Kärleken gjorde att jag en gång flyttade hit och nu trivs jag superbra. Det beror faktiskt helt på var i stan man bor. Jag skulle aldrig bosätta mig mitt i stan. Nu bor vi ca en kvart utanför. Lugnt villa område med natur omkring men ändå lätt att ta sig dit man vill och bra kommunikationer. Det finns ju så otroligt mkt att göra här i stockholm! Och det är en vacker stad på sommaren.

Anonym sa...

Spraya en kanin?!?! ser med nyfikenhet fra emot nästa skojiga projekt! ;-)Susanne

Johanna sa...

Hihihi, spraya en kanin, det blir spännande;)

Vilken härlig kastrull!!

Kram Johanna

Salikon sa...

Är i stockholm nu och alltid kul att åka dit i typ 1 dag. Idag kom jag fram till att bruset stör mig och alla bilar. Jisses vilket oväsen, men definitivt kul och vackert!

Salikon sa...

Är i stockholm nu och alltid kul att åka dit i typ 1 dag. Idag kom jag fram till att bruset stör mig och alla bilar. Jisses vilket oväsen, men definitivt kul och vackert!

Fröken S sa...

Vilken finfin kastrull du hittat! och jag håller med om Stockholm, det är kul att åka dit någon eller några dagar och sedan åka hem igen! Jag blir också trött av alla intryck och alla människor. Men som sagt, det är kul att åka dit ibland ändå! Omväxling förnöjer!