fredag 11 maj 2012

Tipstävling

Då inleder vi färden mot helgen med ett stycke enklare tipstävling. Dock utan pris, utan mer som en fredagsunderhållning. Och så äran förstås av att ha alla rätt!

1. Flyttfirman skulle anlända onsdag kl 08, enligt överenskommelse. När anlände de egentligen?
1. Redan dagen innan för att packa och förbereda på passande vis
X. Fröken Fräken fick ringa en påtvingad flyttfirma bestående av personer med samma genetiska arvsmassa som sagda fröken, istället
2: Torsdag kl 08.30 efter att flyttbilen gått sönder dagen innan

2. Fungerar internetuppkopplingen i Fröken Fräkens "nya" lägenhet?
1. Nix
X. Näpp
2. Trodde du verkligen det?!

3. Fröken Fräkens inställning till det tillfälliga boendet var att leva sparsmakat och minimalistiskt, dra ned på pynt och piffning. Hur har det gått med det?
1. Jo tack, även de gamla spartanerna skulle trivas på det nya stället
X. Fröken Fräken tänker ägna lunchen åt att handla självhäftande plast för ett girlangprojekt och köpa doftljus, och under helgen fixa ett tyg som man kan hänga som väggdekoration och sy nya gardiner till köket.
2. Det är kartonger överallt, så jag vet inte!!!

4. Hur underbart är det att ha ett fungerande badrum i den nya lägenheten?
1. Jag hjular på gräsmattan
X. Jag vill bosätta mig i badrummet
2. Nämen, det är väl trevligt att i min ordinarie lägenhet istället duscha i en källarlokal som är belägen i anslutning till den bastu som kan användas av hela kvarteret?

Bonusfråga! Det är den 11 maj. Vad är lämplig klädsel om man tänker sig en cykeltur till stadens centrum?
1. Shortstajm baby!
X. Man slänger på sig en jeansjacka.
2. Vinterjacka, fingervanta och lång sjal.


Men titta vad man hittar när man packar för att flytta? En tavla jag som jag målat för flera år sedan.



12 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Åhh, det känns som att det inte har varit helt smärtfritt att flytta till det däringa tillfälliga boendet, (är det någosin smärtfritt med flyttar) .

Jag skickar över lite styrkekramar och pepp och hoppas att du kan pyssla dig ur frustrationen.

Kram kram

//Victoria

Nenne sa...

Jag gissar på genomgående 2:or!

Fullkomligen älskar ditt sätt att skriva!!

Har följt dig ett tag nu, återkommer varje dag för inspiration och härlig läsning.
Hoppas det funkar med temporära boendet!

Trevlig pysselhelg!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ha ha! Du är ju världens roligaste! Dock är jag inte avis på din situation det minsta. Flytta är väl alltid trevligt, men inte när det är påtvingat...tyvärr!

Hoppas och tror dock att du får det ganska trevligt ändå. Med den humorn tror jag du skulle trivas i soprummet till slut ;-)

Trevlig fredag!
L

kungen o majkis sa...

Åh tipsrunda utan att behöva röra på sig, my cup of tea :-D!

Stackars stackars fröken...nu får du ha siktet på återflytten i din lägenhet!

Kanonfin tavla du hittade...det gäller ju att fokusera på det positiva ;)!

fintsnus.blogspot.se sa...

Jag tror mest på 2 2 X 2. Kan man inte få vinna tavlan? ;P

Jag bodde en gång i en vindslägenhet med dusch i den allmänna tvättstugan. Jag vande mig ganska snabbt vid att springa i morgonrock i trapphuset.

Se gärna min blogg där även jag bjuder på lite fredagsunderhållning idag. Trevlig helg!

Nilla sa...

X221X Lycka till med det där! :-) Ha en fin helg.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Fniss! Härlig frågerunda!! Jag hoppas de mest positiva svaren är de rätta men jag gissar att det så kanske inte är fallet!
Ha en himlans bra helg nu! KRAM!

Grodmamman sa...

Är glad över att jag inte är i din situation när jag läser din frågerunda!
Hoppas att du kan ha en bra helg även om tillvaron inte är vad du skulle önska!
Kram

Edith och Jag sa...

Hm gissar att flytten varit lite problematisk. Tycker synd om dig. Kul att du hittade den fina tavlan i alla fall.
Trevlig helg!
Maria
Ps. Tack för svaret om headern.

Bella sa...

Man ska väl inte skratta när du har du som du har det med ditt eländiga badrum och tillfälliga boende, men du är ju helt underbar på att skriva roande för oss läsare :)

Hoppas du har en bra helg trots omständigheterna!

Kram Bella

Emma sa...

Stackars! Men sjukt snygg tavla, alltid underbart att fynda hos sig själv:)

Anonym sa...

Jag gissar på allt det jäkligaste! Men själv fick jag en himla kul stund med din lilla tipsrunda! Tackar!:)Susanne