onsdag 13 juli 2011

Sakta mak

Det är lite konstigt det här, hur kan dagarna gå så fort när jag själv rör mig i så sakta mak?
Det blir sovmorgon till åtminstone halv nio, oftast längre. Jag går och släpar fötterna efter mig ett bra tag när jag väl stiger upp. Men varför inte, när jag nu har semester?! Det är bara att inse, jag blir aldrig någon morgonmänniska som full av entusiasm möter dagen. Så, det är lika bra att sluta ha dåligt samvete för det!

Men. Det står en färghink på 10 liter och väntar på mig i hallen! Nu ska sovrummet målas om! Det kommer att gå fort som attan att måla. Jag måste bara handla en roller, få hit en stege, tejpa lister som inte ska målas och flytta möbler.
Hm. Det kommer nog inte att gå lika snabbt. Man kanske skulle filosofera i soffan ett tag till först..?



Jag hittade en gammal papperskorg i trä på loppis för någon vecka sedan. Hade gärna velat behålla den som den var med en slingrande bladranka på, men tyvärr var det konstiga stora svarta streck på som inte gick bort. Så jag målade och tapetserade om den. Här ska nu andra tapetprover och fina papper husera.

20 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Låter precis som en semester ska vara,inget stress o inga måsten
Lycka till med sovrummet
Ha en bra dag

Marita sa...

hahaha!!! Ja det är samma här! Någon hurtig morgonmänniska blir jag aldrig! Ibland kan jag överraska mig själv och min omgivning med att komma upp i arla morgonstund...men då är det för att något roligt väntar! Tycker din papperskorg blev riktigt fin! Snygg tapet! Gillar tapeterna som står i den också!! Vi får väl se hur ditt sovrum kommer att bli??
kram, Marita

Edith och Jag sa...

Så fin papperskorgen blev! Det där med att tapetsera måste jag prova någon gång. Lycka till med målningen av sovrummet.
Kram Maria

Unknown sa...

Förstår att du vill filosofera i soffan men alla dessa förberedelser inför målning brukar jag hoppa över. Jag vill bara måla.
Ha en bra dag
Kram
Nelya

Grodmamman sa...

Känner igen mig fullständigt! Här blir det sena kvällar med efterföljande sovmornar. Är jag uppe före nio är det kors i taket!:)
Lycka till med målningen! Här funderar jag på om jag ska försöka sy klart de där himla gardinerna. Vädret är väldigt växlande, så jag vet inte om det blir något solande på stranden idag eller inte.
Kram

Hanna sa...

så fina tapeter.
Kram
Hanna

Livet på Vestergård sa...

Så snygg papperskorg du fick!
Vi har ett tak som ska målas i arbetsrummet, men det tar lite tid att komma igång :)

Johanna Stålros sa...

Det kallar jag semesterdagar det, strosa omkring utan att behöva passa tider och inte känna någon stress...mera av det. Kram Kram

Helena - ullvi32 sa...

Varför stressa och göra sånt idag som man kan göra imorrn ;)
Vet hur det är, ibland tar det sin lilla tid innan man kommer till skott!
Gillar idén med att tapetsera t.ex en papperskorg- istället för att alltid bara måla :)
Kram Helena

Lisa.L sa...

Papperskorgen vart jätte fin :D sen vill vi se sovrummet ;P kram

Ullis sa...

Vad fint det blev med tapeten på papperskorgen! Hoppas målningen går bra!
Ha det bra!
Ullis

Levindas Värld sa...

Spännande och roligt med sovrumsmålning :-) Vilken snygg papperskorg, kul att du satte din personliga prägel på den!

kungen o majkis sa...

Ja, tänk om man kunde få slippa grundjobbet (tejpa innan målning är ju dötrist)...och bara fixa det roliga fixet!
Din tapethållarkorg blev ju ljuvlig :-)!

Gardenhouse sa...

Lika fint som jag minns det hos dig sedan sist... det var jätte länge sedan jag kikade in senast.
Snygg papperskorgen blev! Kul med renovering bara man kommer igång...
Lycka till med målningen,
kram Sussi

Britt sa...

Låter som en bra semester, det är väl det som det går ut på...att bara ta det lugnt och slappa.

Pyssla och greja hinner vi med sen. När vi börjar jobba igen kommer energin snabbt tillbaka och då är vi dubbelt så inspirerade och laddade med ideér.

Kram britt

Tina sa...

Låter så gött!
De där litrarna färg skulle jag vilja sätta fingrarna i just nu. Har fått lite lappsjuka och vet inte vad jag ska ta mig för, kanske dags att sova middag istället..men känner riktigt färgsuget. Jag beställde prover från Måleributiken, det var en bra idé du visar. Nu får jag nog klistra lite istället.

kramen på dig!

Fiffiga Systrar sa...

Papperskorgen blev superfin! Det är så roligt med loppisfynd för det går att få dem så personliga... billigt också! BIlligt och unikt! We like!

Mycket mysig blogg man hittade hos dig!

Kramar från Emelie + Elin = Fiffiga Systrar

MyGarden sa...

Hittade precis din blogg och har haft en jättetrevlig stund med att läsa en massa inlägg. Otroligt inspirerande (och roligt!)
Jag undrar bara en sak: Efter allt fyndande på loppisar och i affärer så måste du ha otroligt mycket saker hemma... Har du ett knep för att göra dig av med grejer i samma takt?

dagdrömmar i vitt sa...

Hej svejs, du kanske inte läser detta. du har mycket att läsa igenom ser jag ;) Men när jag nu har tittat genom din blogg och läst din profil känns det som jag är som du, Full av nya idéer hela tiden och jag vill göra dem direkt.
Och så såg jag din tallriks-hylla !!
Jag har en brädgård på väg hem från jobbet har de öppet ska jag köpa virke i kväll till den, och snickra ihop så fort som möjligt, Annnars blir det på väg till jobbet i morgon, hihi.
Fast jag har tre andra saker som ligger halvfärdiga och väntar hemma.
Kan det bli för mycket ??? Njae;)
hihi.
Tusen tack för en härlig och INSPIRERANDE blogg :)
Kramkram / Nettan

Anonym sa...

Vilken snygg korg du fixat till, och en väldigt snygg tapet du klädde den med!
/Mira