tisdag 31 maj 2011

Hur tankarna går i Fröken Fräkens hjärna

Idag funderar jag på olika saker. Och jag vet att en del av er funderar på hur jag får mina olika pysselidéer. Vackra foton från olika fastighetsmäklare som tar det här med att sälja bostäder på allvar, är en inspirationskälla. Så då kan tankarna gå som följande..

Om jag ska ta och möblera om i sovrummet, och ställa sängen mot ena långväggen?
Men hur bäddar man då?

 Om man kan skaffa sådana här lampor och hänga i köksfönstret?
Men är det inte irriterande när man inte har något som skärmar av glödlampan?
Och det var ju himla snygg färg på stolen, har jag något att måla i den färgen?
 Eller denna svarta byrå, hur snygg är inte den? Var kan jag hitta en sådan? Och utrymmet för den...?
 Varför finns det inte kakelugnar i hus byggda på 50-talet? Vilken miss av byggherrarna!
 Hur kan jag få det så här mysigt på min balkong? Särskilt när det hällregnar hela tiden!!
Samtliga foton från Alvhem mäkleri och Stadshem.


Sedan finns det vissa saker som jag vet också. Att det är bara en arbetsdag kvar till fem dagars ledighet. Och att det därefter är fyra veckor kvar till semestern. Dessa två faktum är det som håller mig ovanför vattenytan just nu.




14 kommentarer:

Edith och Jag sa...

Hej Frökenfräken!
Att du hittar inspiration i de bilderna kan jag absolut förstå.Precis så där kan jag också hålla på. Titta på bilder och fundera på hur jag ska kunna översätta det till min verklighet. Just nu är det trädgårdsbilder som jag roar mig med. Visst är det härligt med en kort arbetsvecka! Hoppas på fint väder och pyssel till helgen.
Maria

Mamma med ambitioner sa...

Hej på dig!
blir så full i skratt när jag ser din fina vita soffa. Jag har inte vågat måla min ännu. att titta på bilder hos mäklare är ibland inspirerande och ibland nästan farligt ...... vill haaaaaaa.
Jag längtar också väldigt mycket till semestern. Sex veckor kvar tur att en lång helg väntar.
Kram Kristina

Grodmamman sa...

Mycket inspirerande bilder!:)
Såg på nyheterna förut att jag bor i rätt ända av landet under mina fem lediga dagar. Å andra sidan är det ju bättre pysselväder när det regnar ute...
Hoppas dock att du får lite sol under ledigheten!:)
Kram

Madeleine sa...

Smart det där med att kolla hur mäklarna exponerar sina försäljningsobjekt för att få inspiration därifrån!

Kramiz Madde

LissenTo sa...

Helt klart inspirerande bilder, för en inredningsintresserad.

Och så är du en inspiration för mej, bara att läsa, det du skriver. Piggar upp mej, trots att det just nu regnar. Vi får hjälpas åt att hålla näsan ovanför vattenytan.

Kram

Hildas hem - Sofia sa...

Mmmm ... det där med en balkong utan regn gillar jag. Att titta på mäklarbilder är som att kliva in i en utopi.

Vacker inspiration i alla fall.

Ha en fortsatt fin kväll!

Unknown sa...

Gillar att titta på bilder från mäklare. Ger många ideér :)

Kram Maria

Felix sa...

Jag tittade mera på mäklarbilder innan jag började blogga. Nu blir det mest koll på andra bloggar... Fast det blir lite husannonser emellanåt för inspirationens (och nyfikenhetens) skull.

Här ser jag fram emot 1½ veckas semester, och har beställt soligt trädgårdsväder... ;-) Långa sommarsemestern blir inte förrän i andra halvan av juli, så nu ska jag passa på att njuta - och pyssla i trädgården och växthuset med det som jag inte har hunnit med förut.

Hoppas ni får del av värmen även i norr! Här hade vi 29 grader och medelhavsklimat i dag!! Fast det var 28 grader inomhus på jobbet - inte lika ljuvligt.

Försommarhälsningar
Elisabet

Felix sa...

Glömde säga att nya headern var så sommarfräsch och fin!

Försommarhälsningar
Elisabet

Johanna Stålros sa...

Fin header du gjort! Och bilderna är klart inspirerande. Kram Johanna

Jo sa...

Fina inspirationsbilder! Tänk om man kunde få ha det så fin hemma! :)
Hoppas att du får några regnfria dagar under ledigheten så du kan njuta på balkongen!

(Om man har sängen intill väggen får man "kasta sig över sängen" för att kunna bädda in kanten mot väggen. Det funkar :) )

Tidsmästarinnan sa...

ha ha, så där gör jag med. Ibland om det ser alldeles för perfekt ut så tänker jag, "ähhh, de har säkert gömt all bråte bara nu under fotograferingen."
Kram!
Susanne

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Ja men exakt den köksbilden har jag sparat i datorn eftersom den är sååå himla fin och framförallt inspirerande.

Jag gillar också den mörkgrå färgen och har spanat på mina stolar om den kan tänkas passa någonstans. Jag bearbetar det hela.

Låter spännande med ommöblering. Angående bäddningen blir det lite mer omständigt men det går. Allt går när det kommer till inredning, projekt och pyssel, inte sant? ;)

Nu firar vi, snart långledigt. Tjola hopp!
Kram Madeleine

millandante sa...

Fnissar igenkännande;) och blir samtidigt inspirerad! Är ledig första dagen på länge (glad för det som egenföretagare!) och nu städas det mellan bloggande och kaffepauser, ser fram emot denna långhelg och jag hoppas solen skiner extra mycket uppe hos dig!!

KRAM