onsdag 8 december 2010

Två hål i väggen

Idag är jag tacksam över en rätt udda grej. Nämligen Ikeas standardisering.

För kan man tänka sig. En för hastigt svartmålad konsol från nämnda företag har precis samma mått mellan sina fästen som en helt annan vitmålad konsol från nämnda företag. Så man slipper borra två hål till i väggen, utan kan enkelt skruva upp de vita som passar mycket bättre!


Och hörni. Inte kan det väl vara så svårt att rita mall och baka ett eget pepparkakshus i två våningar?

14 kommentarer:

4U2 sa...

ja, ibland är det bra. Tyvärr gick de från 90 bredda Billy hyllor till 80. Mindre bra om man flera på 90!

Lantliv och Loppis sa...

Ja visst är det bra med Ikea ibland. Är så glad över att vi snart får ett varuhus i Borlänge!

Vilka fina "krukor" i bark! Får man fråga var dessa kommer ifrån? eller har du kanske tillverkat själv?

Vänliga hälsningar
Jennica

af nord sa...

härligt när man kan ändra och fixa utan att behöva borra eller täcka över. Det gillas starkt.
Önskar dig en bra kväll!
Kram
Helena

Systrarna Hjertén sa...

Den där pepparkakshus-tanken har jag tänkt många gånger och har alltid kommit fram till: Ja, det är för svårt!! Men överbevisa mig gärna!! ;D

Mvh
Frida

Grodmamman sa...

För en som aldrig gjort ett eget pepparkakshus, så känns det som en omöjlig uppgift!:) Fast för dig är väl inget omöjligt?!?;)
Kram

Lantmätarvillan sa...

Nej! Det är jättekul att göra pepparkakshus och det går faktiskt ganska bra. Dock blir det ibland lite snett och vint, men det kan man ju dekorera över ;)

Håller själv på att ta sats..Jag vill dock vara för mig själv när det ska göras eller kanske låta den äldsta vara med. INTE den yngsta!

Det blir ingen kurs i Stockholm för mig och det innebär att det inte blir något Pandurobesök SNYFT.

Villa Vinkelhaken sa...

Du fixar pepparkakshuset, det lovar jag! =)

kram Jenny

Klankis sa...

Ang pepparkakshus så säger jag som jag alltid gör: En baggis. Fixar du lätt.
Ser fram emot att se det!

Tina sa...

Nädå, bränn dig inte på sockret bara, det gör ALLTID jag!

Kram/Tina

Unknown sa...

Hej

Ikea är bra att ha ibland så.
I år blev det faktist ett tråkigt köpe hus. Jág vill alltid ha det klart till första advent, så det blev ett köpehus. Synd bara att de inte har olika storlekar på husen.
Ha det bra
Kram

Tidsmästarinnan sa...

Ikea är suveränt :-)
MYCKET snygga näverkrukor btw.
Jag skulle också vilja testa ett eget pepparkakshus! Men vi får väl se vad som hinns med...
Kram kram
Susanne

Fröken Grön sa...

Pepparkakshus i två våningar är väl en baggis för kluriga fröken Fräken?! =)
Och att IKEA har en och annan smart idé får även jag tillstå (även om man också svär över deras förbaskade lösningar emellanåt...)
Må gott och happy baking!
/Anna-Karin

MårsArt sa...

Trots att jag bor bara 10 min från IKEA är jag inte där så ofta.
Pepparkakshuset blir väl en "baggis" för ett proffs som du.
Krukorna är riktigt fina.
Är de från Granit? De har öppnat här i stan, men jag har inte varit där ännu.
Agneta

Linas Vita Hem sa...

Perfekt ju, för onödiga hål är ju inte så kul! Hihi...nä det är nog en baggis! Berätta gärna sen exakt hur enkelt det var!:)
Angående den lilla rutan på min blogg så vet jag fortfarande inte vad det beror på. Har inte ändrat någonting i min bloggmall. Tycker också den är irriterande...
Ha det fint! kram/L