lördag 9 oktober 2010

Jisses Amalia


Idag har jag haft en "ja, jisses!"-dag.
Det är nämligen det som man tänker för sig själv när man går runt i affärer med priser som gör ont bara man tittar på dem. Jag försöker undvika att se helt chockerad ut, där jag går runt bland människor som verkar tycka att priserna är helt rimliga.  Bland annat har jag hängt på Illums Bolighus, Hans Mikaels, Norrgavel, Garbo Interiör och Matilde där jag på samtliga ställen kände mig som en grävling i en samling med svanar.

Tur att det finns Granit! 
De har fått in så fina nya saker i zink! Jag säger bara, kolla in lampskärmen! Jag slog inte till på den, utan på korgen i nät, men det värker lite inombords på mig efter lampskärmen också... Undras om man skulle ta och provpacka lite för att se hur mycket plats man har kvar... *visslar obesvärat*


26 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Mmm snyggt, älskar zink:) Ja jösses vilka priser vissa har, kan inte fatta hur folk har råd.

Jag har aldrig varit inne på Granit men dom verkar ha mycket snygga saker:)

Kram Susanne

Grodmamman sa...

Så snygga saker du visar! Du kommer säkert på ett sätt att få med lampskärmen hem, om du nu vill ha den!;)
Min egentid är också guld värd. Egentiden har funnits det sista, men jag har inte orkat göra något. Och när jag sedan inte vetat vad jag ska börja med, så har jag bara suttit i tv-soffan istället. Nu har jag börjat komma igång igen och har även kommit ut och rört på mig lite igen och märker hur mycket jag saknat detta!:)
Hade gärna åkt till Stockholm själv också. Kanske att det kan bli en tur till Göteborg framöver, ligger lite närmare för mig.
Kram

emblas-kanel sa...

Min mamma og pappa bodde i Sverige noen år lenge før de fikk meg. Hun brukte å si "jisses Amalia" !. Artig å se det uttrykket igjen :-)
Har aldri hørt noen andre som har brukt det - før nå.
Du har en flott blogg, og jeg blir så glad hver gang det kommer et nytt innlegg fra deg.
Klem Eva

Linda sa...

Zink är så snyggt. Jag gillar att besöka din blogg, väldigt inspirerande :)

skön helg

kungen o majkis sa...

Men skrutt också...nu fick jag ju akut ha-begär på den där zink-korgen...och det är himla långt till närmsta Granit :D. Förstår verkligen att du ville ha lampskärmen också.

Ha en riktigt mysig lördagskväll :)!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Iiiiiiii, granit passa er för mig på måndag!

Lampskärmen är en måste ha! Tur att jag jag jobbar bara 5 minter därifrån.

Nu fröken fräken har du skickat mig till H&M Home och granit, inom loppet av en vecka, var ska detta sluta...? ;o)

kramar!

Mia

Lillemor sa...

Klart att du ska köpa lampskärmem också den liksom det övriga var jättesnyggt.
kram Lillemor

Linruz sa...

Granit har verkligen såååå mycket fint.
Så ledsen att det inte finns någon Sådan affär här i min stad.
Men jag ska en tripp till Stockholm i slutet av oktober så då ladar jag för ett besök där.
Kram kram Lina

Vitt och Blått sa...

Ååhh, jag vill ju ha de där fyra facken!! Hur fina var inte de då! Älskar zink. Lampskärmen liknar mina två som jag har från Madam Stoltz. Ha en skön lördagskväll! KRAM

Mitt skabbiga chica hus sa...

oh oh, jag tror jag är den skyldiga....;o)

Skynda fynda på HM.com nätet under home/sovrum/örngott.
Har precis klickat hem 4 till till soffan i lekrummet....

Kram!

Vårt hem på landet sa...

Ojojoj! Jag gillar oxå zink! Synd att det inte finns Granit härnånstans. (Vad jag vet.) Superfina korgar o lampskärmen med!

Såg att coop reade ut all Butinox färg sist jag var där. Kanske ska passa på att köpa några burkar med andra ord! Tack för tipset!

Livet på Berget sa...

Underbart underbart! Sen jag började handla på loppis tycker jag allt är dyrt:). Fast det där är väl riktigt dyra affärer.
Bra jobbat!
/Sara

White cotton grass sa...

Jag gillar också granit.
När vi var nere för någon vecka sedan i sthlm gick jag medvetet inte in. Vi flög den här gången och hade jag gått in på granit har jag bara grämt mig över hur mycket jag ville ha, men inte skulle fått med mig. Bättre att undvika problemet istället ;)

/helena

Lisas torp sa...

Jag håller verkligen med dej - jag är också ett Granit-fan!
Så många fina och bra saker de har där!
De där korgarna har jag visst missat - sååå fina och användbara! Ja, lampan var urläcker!!!

Lisa

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Granit har en himla massa snyggt, alltid lika svårt att bestämma sig för vad som ska följa med hem när man går in i en Granitbutik.
Här hängde vi idag faktiskt upp en lampskärm som ser identisk ut med den du visar...fast den är då inte köpt på Granit. Men snygg är den! :-)

Hoppas provpackningen får bra och att du har plats till lite till...

anna sa...

hahaha...granit är ju alltid bra! Inget onödigt tjafs.

kram anna

Anonym sa...

Wow, den där med 4 fack vill jag ha!!! Måste genast leta mig iväg till Granit (30 mil bara). Lampskärmen köpte jag i somras på vårt trädgårdscenter...tyvärr har den inte kommit upp än men jag har en plats i åtanke...vi ska bara bygga ut först! =)

Tack för din otroligt härliga blogg!

Hälsn Kristine

Sofie sa...

Snygga saker! Jag vill också shoppa loss i roliga inredningsaffärer som inte finns här!

Kristin sa...

Hej du! Granit är en affär jag älskar. Sedan vi flyttade från Stockholm har jag inte någon affär nära mig, den närmaste är nog i Göteborg - 2 h bilresa bort så dit sticker man ju inte på en kafferast. Korgarna och den där förvaringshyllan såg så himla fina ut. Lampskärmen undrar jag om den ger så mkt ljus när den var massiv?

Håller med dig, jag tycker nog egentligen inte om de där dyra och "fina" inredningsaffärerna. Men så är jag ju en äkta smålänning. Jag köper hellre en gammal och sliten pryl med potential att bli ommålad (eller vara som den är med sin slitna charm) än en nytillverkad som ska verka antik. Tycker många affärer har den inriktningen, att man ska köpa "färdigslitna" nya grejor och det är inte min stil - jag vill ha äkta slitet ;-)

Idag ska jag få en timme eller två utan mina barn i pappas antikaffär. Det är lyx! Ska plocka rekvisita inför ett jobb nästa helg. Och kanske, bara kanske, så hittar jag nog något till mig själv också! :-)

kram till dig och ha en bra söndag i sthlm med!

/Kristin

Hannis sa...

Mmmm...Granit gillar jag!
Och vi har äntligen fått en butik här=))
Lampskärmen är ju skitsnygg!!

Hoppas att du har det bra i Sth.

Mjuka sa...

Granit har ju hur mycket fint som helst!!! Zinkkorgarna du visar har jag spanat in och VILL HA!!!
Ha en fin söndag!
Kram Malin

MårsArt sa...

Korg & lampskärm hade gärna fått följa med mig hem.
Här finns tyvärr ingen Granitaffär i närheten. Får titta & suckta.
Ha en skön söndag.
Agneta

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha! Jag svettades när jag skulle checka in min väska från London, åkte med Ryan Air så varje gram räknas, men jag klarade mig på den berömda...

Trevlig Söndag!
/Frida

Lauras gård sa...

Vilken häftig lampskärm!!! Det ska gå bra att plantera kastanjer i kruka så man får upp en planta. Läste nyss om det. Man skulle sätta den i "kraftig jord" och täcka med ganska mycket. Sedan ställa lite svalt. Vi har en kastanj som växer i häcken som är "självsådd". Tyvärr står vårt gamla fina träd på tok för nära huset. Min mans farfar tänkte väl inte på att det skulle bli så stort... Du kanske kan ha ett kastanjeträd på balkongen? Jag skickar upp några kastanjer om du vill försöka plantera. Kram Stina

Iris // Alla dagars kaos sa...

De har riktigt fina saker på granit, men dessa va nog lite nya för jag har inte sett dem innan.. och nu vill jag också shoppa!

köp en extra väska när du ändå är i shoppingfarten så får du med dig allt hem :)

kram /Iris

Nordic Sence sa...

Jag älskar också Granit! Hittade massor med fint när jag var där sist.

Roligt att hitta till din härliga blogg! Lägger den bland mina favoriter;-)

Kram Linda