lördag 25 september 2010

Oförställd glädje



Idag känner jag mig på ett fantastiskt gott humör.
Glädjen värmer mig från djupet av mitt hjärta och strålar ut. Själen är lätt som en fjäder och det finns inget som är omöjligt.

Och det är ju lite tokigt om man blir förvånad och funderar varför man är så himla glad! Egentligen ska man ju bara njuta av varje dag som man får känna ett sådant lyckorus.

Det finns inga särskilda skäl och samtidigt många små skäl till lyckokänslan. Men det känns precis som när man burit något tungt inom sig, grubblat, vridit och vänt på det, och så plötsligt förstår man varför. Det finns inte längre tankar om vem som har gjort fel och ilskan har försvunnit.  Först när man släpper frustrationen är man fri. Insikten om detta är härlig!


Kanske blir man så här glad när man lyssnar på den här låten?

Out of some sentimental gain,
I wanted you to feel my pain
but it came back returned to sender

9 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Härligt med såna dagar! :-)

Ha en fortsatt lika bra lördag, kram Lina

Vita Lyckan sa...

Härligt med genuint glada dagar! Lyssnade på låten och den var bra... men videon... ha ha... Det enda jag kunde tänka på var Brokeback Mountain, ha ha ha... den där videon kändes så himla inspirerad av filken att jag satt och funderade på om dom skulle börja hålgla vid sjön...

millandante sa...

Den resan gjorde susen förstår jag...!;) Underbart när känslan är den!!
Glad kram:)

Grodmamman sa...

Härligt det låter!
Kram

Ljuva Drömmar sa...

Vilken underbar dag du verkar ha, hoppas att det håller i sig länge!!!

Många kramar Maria!

Anonym sa...

Behåll känslan Fröken!!!
Kramar Malin

Unknown sa...

Hej

Vad härligt det är att få dessa dagar.
Skulle själv behöva en sådann snart....

Ha enfortsatt trevlig helg

Nyanser av vitt sa...

Vilken underbar känsla fröken. Sköt om dig

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Det låter underbart hoppas du får behålla känslan läänge!!:)

Många kramar

Izabell