torsdag 2 september 2010

Mota mössan i grind

Det är svårt att hålla fast vid att det är sommar, när man varje morgon cyklar in till stan och möter människor försedda med både mössa och skinnhandskar. En del även i duffel, ja jag har nog sett någon även i dunjacka (!).

Men för någon med Principer, som eder Fröken Fräken, är ju mössa och vantar helt otänkbart redan nu. Det är ju bara september! Sommaren är inte förbi förrän snön faller.

Och det här med att det är mörkt på kvällen, det är nog egentligen inte mörkt, bara väldigt molnigt. Väldigt molnigt. Inte alls höst!

Nä nä, någon ordning får det vara!

Och så länge nyponrosorna blommar så finns det hopp!

15 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Här sitter jag och huttrar, måste också bero på massa moln som skymmer solen, en väldans masa moln!

Mvh
Frida

Bella sa...

Shit vad fort det blev höst i år, vad hände med sommarvärmen?? Nog är det allt för tidigt med vantar och mössa redan, det får vänta några veckor till...

Hoppas du haft en bra dag

Kram Bella

White cotton grass sa...

Här hos oss är det då höst, även meteorologisk sett....men så härligt det är!!
Klar luft och härliga höstfärger!!

:)

helena

Grodmamman sa...

Gillar ju hösten, men vantar får allt vänta ett tag till. Har ju inte ens börjat med sockar!:)
Imorgon åker jag till Stockholm och jag hoppas att jag hinner med att besöka några av alla fina butiker man hört talas om!;)
Kram

Norregård sa...

Stå på Dig du fröken....Vi hade 4 grader härom morgonen;o) men 19 grader vid middag igår!!!

Kraaaaaaam Malin

en smula vitt sa...

Här är det jättekallt på morgonen (3 grader i går morse) så det har nog sett lite lustigt ut när jag cyklat till tåget med vita trekvartsbyxor, sommarskor och vindjacka över jeansjackan...Men sedan på förmiddagen har det blivit 18 grader och underbar sol.

Jobbig tid det här när man inte riktigt vet hur man ska klä sig. Speciellt hur man ska klä sina barn...

Gillar inte när alla blommor i krukorna börjar vissna heller. Vill ha sommar lääänge...

Kram Petra/

Home of Nina sa...

Får alltid lite lätt ångerst över att sommaren är förbi och försöker intala mig om att än är den inte över!Vilka fryskyklingar som redan tagit på sig mössa och vantar. Jag ska ha sandaler till jobbet imorgon... och därmed basta! Ha en riktigt skön sommarhelg! Kram Nina

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Haha du är så underbar, din inställning är helt enkelt bäst!:) Sköt om dig och ha en fin och riktigt härlig sensommarhelg!

Kraam kram

Aratorps Lena sa...

Hej hopp vad du är briljant i dina betraktelser och pysselstunder! Frostspray är ju helt sjukt smart och naturligtvis hör mössan hemma när det blir höst och vinter - inte NU... Nej, kära fröken. Jag följer ditt råd och går utan jacka ett tag till. Hopp var det!

Karin - Mina Rum sa...

Undrade först vad det var för suspekt titel på inlägget, men nu fattar jag. Håll emot så länge du kan. Hösten har inte vunnit ännu.
Kram!

Hannis sa...

Fortfarande sensommar här enligt mig.
En ganska kall sån men vad 17 gör det=))Finns ju duntäcken.
Snygga blev dom sprayade lyktorna.
Just den typen av frost kan vi stå ut med.

Äntligen Fredag!Wiii!

Vårt hem på landet sa...

Okej, jag erkänner! Jag har också mössa på mig på morgonen... Men bara tills solen kommer fram, är det okej då? Annars försöker jag också att ignorera hösten trots att vi hade frost för första gången inatt.

Therese sa...

Åh vad jaghåller med dig! Har sett folk i det ena vintrigare än det andra, själv vägrar jag. Barbent ett tag till tack! (kanske därför jag ligger hemma sjuk nu kanske...hm?)

Lantliga drömmar sa...

Vilket fynd !

Sigrid sa...

Å jag har också det där fina grytunderlägget från Lagerhaus. Ibland kan de också ;)

Kram