fredag 16 juli 2010

Tillbaka i sadeln igen

Idag skulle det regna. Det var tydligen både SMHI och yr.no helt överens om.
Tack och lov hade ingendera av dem talat om detta för vädrets makter, för här har det inte fallit en droppe regn. Hittills i alla fall...

Men jag hade redan bestämt mig för att det skulle bli en innepysslardag. Ligga ute i solstolen har jag bara blivit trött och inspirationslös av. Så nu har jag varit på loppis, tvättat diverse loppisfynd, målat två stolar och en korg, och funderar nu på om jag ska spraymåla eller sy kuddar?

Denna ljuslykta, modell större (ca 45 cm hög), hittade jag idag på loppis. Inte gammal, men väderbiten. Helst skulle jag vilja få bort mer av den vita färgen och låta det svarta och rostiga synas mer. Men det verkar knepigt, jag har skrubbat allt jag kan nu. Så vad tror ni, spraymåla svart de delar som är vita?



Och ljusen som är tända är enbart tända för bloggens skull. Här tänds inga levande ljus så länge det är sommar! ;-D

9 kommentarer:

Annelie Johnsson sa...

Phu, ja idag har vi haft riktigt varmt. Bara just för att vi bestämtde oss för att ta tag i lite husprojekt som vi inte orkat med innan i sommar. Men, lite och lite...

Ha det så bra nu!!
Kram♥

MårsArt sa...

Inte gör det något att SMHI har fel...
Jag har suttit på balkongen i solen för att döva mitt...samvete?
Och för att bättra på solbrännan.
Kan du inte ställa ut lyktan så den blir "väderbiten".
Snygg är den i alla fall.

Grodmamman sa...

Är nog inte riktigt klok som tyckte att det var så viktigt att genomföra min joggingrunda, men men!:)
Vi har varit och solat och badat idag och du har så rätt, man blir ganska trött av det! Borde ta tag i saker här hemma, men orkar inte.
Det sägs att det ska bli regn hos oss imorgon, vi får väl se hur rätt de har då!:)
Önskar att jag hade din energi med pysslandet!
Kram

Systrarna Hjertén sa...

Här har också solen strålat idag, så det blev sol och bad!! Igår regnade det desto mer, då blev en del pysslat + en sväng till loppis, utan ett enda fynd dock :(

Jag tycker lyckta var fin som den är, men om du vill ha den mer väderbiten, kan det inte funka att bara ställa den ute ett tag till?

Mvh
Frida

Madeleine Berglund sa...

Ja men visst, mycket praktiskt. =)

Nej, jag har inte flyttat till någon egen lägenhet ännu. jag bor hemma hos min mamma.

Vet du någon som vill hyra ut sin lägenhet i huvudstaden eller lite utanför?

Kram Madeleine

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

God kväll! Även den bäste kan ha fel hihi:) Mysigt med en pysseldag:) Själv har jag varit vid havet å badat *mys mys* Kraam Izabell

Karin - Mina Rum sa...

Tänk att du är så snäll att du tänder ljus för vår skull. Det uppskattas! ;)
Kram!

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Jag tänder ljus även på sommaren.
Din lykta skulle säkert bli fin i svart.
Kram Agneta

Anonym sa...

Hmm, skicka gärna ner den till mig, skratt. Den var verkligen jättefin!
Kram Milla