söndag 6 december 2009

Efter en natt...

Seeeeg söndag! I natt var det herr Fräkens tur att råka ut för den här nästan-magsjukan som är himla konstig, mest har man bara himla ont i magen. Själv känner jag mig frisk, men smått trött, igen, efter den oroliga natten.

Jag visste väl att alla mina kuddar var högst nödvändiga om man ska ligga så här mycket i soffan och sängen! Ett fint, juligt och bolsterrandigt tyg är röd/vit/beige-färgade tyget Berit från Ikea. Julmys med gammaldags känsla - alla kan ju inte ha turen att hitta gamla tyger.





Fast besluten att inte somna på soffan ska jag nu klä om en stolsits!

27 kommentarer:

Sofie sa...

Har hört fler som har haft "nästan-magsjuka" med magont och illamående, men det har aldrig riktigt brytit ut till en riktig magsjuka. Skönt att du är frisk, är ju aldrig roligt att vara sjuk!

Kuddarna blev jättefina. Me like! Lampan på den söta lilla stolen är också riktigt fin!

Lina sa...

Jätte fint och stämningsfullt. Så bra med lite röda toner i juletid. Tror att det var det tyget min pappa köpte till blivande gardiner. I alla fall, det är fint!
/Lina

Lyktor och Tyg sa...

Hej har själv haft denna mystiska magont med feber i tre dagar är inte frisk än fast det började för 14 dagar sen. Jättekonstigt.

Så fint det tyget är, passar bra till mycket.
kram Kristina

HUSnrNIO sa...

Vad fina kuddar du sytt. Hoppas ni snart känner er krya. Ha en trevlig andra advent.

Nyanser av vitt sa...

Hu fröken - ont i magen är inte kul. Skönt att höra att du är på benen igen. Fina kuddar som vanligt får jag lov att säga. Du är verkligen duktig på att sy.
Sköt om dig!
Kram A

Ljuva lantliv sa...

Usch då, så trist med den där magsjukan. Skönt att det har gett med sig. Härligt juligt tyg från Ikea. Önskar dig en mysig andra advent. Kram Anna

StrandviksVillan sa...

Jättemysiga kuddar!
Har själv nåt liknande fast i blått... Minns faktiskt inte om det tyget var från Ikea.

Ursnygga krokar tidigare också!! Såna kunde man ha ett par utav :)

Ha en skön andra advent!
Hoppas ni båda mår bättre nu.

Compact Garden sa...

Hoppas att ni kryat på er..finfina kuddar du sytt, de ser faktiskt gamla ut i randningen..(tur att IKEA finns)Jag har försökt att förmå mej att pyssla lite idag men nej tvärstopp!!Jag har fastnat framför datorn istället och bloggat runt och myst på allt som andra har gjort..
Ha en riktigt skön kväll Kram Anne

Signe 1 sa...

Var får du all energi ifrån?? Dela med dig snälla!!;-)

Jättefina kuddar verkligen!!

Hoppas du/ni känner er piggare nu!

Sanna sa...

Usch den där magsjukan låter inte trevlig alls!Hoppas herr fräken kryar på sig snart!Kuddarna är ju hur snygga som helst!Älskar tyget!

Kom just hem från en marknad med en massa handgjorda saker och det var såå inspirerande. Men-nu har sonen fått ögoninflammation så vi måste åka för att få ögondroppar åt honom..

Kram Sanna

Blogg by Maliin Stoor sa...

Huga!
Inte kul med magproblem hur de än är..

Krya på er och jättefina kuddar!!!


Maliin

Anna-Malin sa...

Usch å fy för magsjuka, nästan eller inte så är det inget man vill ha...
Skönt att du känner dig bättre!

Lycka till med stolsitsen (om du inte redan har somnat....)

Théa & Linnéa sa...

Så fina kuddar, det gäller att ha rätt ögon på sig och se hur fint en tygbunt kan bli. Hoppas du mår bättre nu.
/Karin

Livet på Vestergård sa...

Å vad fina kuddar! Precis min stil.
Hoppas det reder upp sig med sjuklingen. Ha en mysig fortsättning på andra advent !

Norregård sa...

Du är ju helt otrolig...Bara syr, pyntar och målar;o) Vilken energi!!
Hoppas du får vara frisk nu!!
Ha en mysig adventskväll!!
Kram Malin

Fröken Råsmart sa...

Nästan-magsjuka? Kanske det var det som jag hade i natt, jag har trott att det berodde på dåliga skaldjur, men det kanske det inte var. Snygga kuddar!

Hoppas att herr Fräken kryar på sig, inte roligt med magjuka, även om det är bara nästan-magsjuka.

Hanna sa...

Fina bilder.
Krya på dig.
Kram
Hanna

Änglarnas hus sa...

Ja det är heelt underbart det där tyget..blev fint som kudde ;)!!

Kraam Sanne!

Karin - Mina Rum sa...

När du lyckas åstadkomma så mycket fint trots trötthet och nästan-magsjuka, så undrar jag hur det skulle bli om du hade energin på topp?!
Fina kuddar! Kram...

Bella sa...

Jättefina kuddar tråkigt att du skulle få användning av dem av anledningen "nästan-magsjuka"...

Hoppas ni kryat på er och att alla magbacilusker är borta nu!

Karmar Bella

Lillsnörpa sa...

Jobbigt när man inte känner sig bra...
Håll inte på för mycket, ta det lungt...

Ha det bra!

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja nu vimlar det av alla möjliga sjukor. Är det inte grissmittan så är det annat otyg.

Tänk att man kan hitta så fina tyger på Ikea!

Kram och krya på er

Viveka

Lillsnörpa sa...

Vilket snyggt tyg! Håller med dig om den gammeldagsa julkänslan! /Lillsnörpa

Livet på Berget sa...

Urk urk, magis är hemskt, stackars herr fräken. Jätte snyggt tyg!
Lycka till med stolen!
Kram
/Sara

Unknown sa...

Riktigt fint tyg! :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Kuddar behövs alltid! Och plädar. :-)

Vackert tyg, lagom mycket rött i det.

Ha det fint!

millandante sa...

Ohhh... jag får nog också ta och köpa mig lite nytt tyg... IFALL jag drabbas av magsjuka och tvingas ligga till sängs... rena medicinen ju!
Kram