lördag 17 oktober 2009

Inte ens med skohorn

Hm, det ser mörkt ut på Billy-fronten! Hur man än mäter så fattas det ynka 15 cm för att hyllan ska gå in. Och min bror hade inte lust att köra 13 mil med bagageluckan öppen, märkligt nog. Och ska man ha tag i ett släp ska man inte försöka få tag i det kl 20 en fredagskväll...

Så jag får väl spana in hyllan denna gång, och förhoppningsvis komma upp med släp snart härnäst... men jag liiiiiiider!

Men jag är nöjd med mina sovrumsgardin, hur omöjlig den än är att fota! Jag har, återigen, sytt tre stråveck. I det nedersta har jag sytt fast band som jag kan rulla upp gardinen med. Tyget är ett tunt linnetyg i havrefärg från Ohlssons tyger.

21 kommentarer:

Linruz sa...

Hihi.....kan bli knepigt det där i bland att få in sakerna i bilen som man shoppat.

Gardinen ser jätefin ut.
Ha nu en fin helg.
Kram Lina

hilma sa...

Trist att du inte kom iväg till IKEA! Shit happens!

Fin gardin som du knåpat ihop.

Mrs. b sa...

Trist... Ni har inte takräcke?
Lycka till!

Sofie sa...

Attans då! Tråkigt när det inte går in, tur du mätte i förväg iallafall. Sist jag var på Ikea stod ett ledset och frustrerat par och försökte preja in en soffa i skuffen på en stor men ändå alldeles för liten bil för soffans längd... där hade man inte planerat i förväg.

Söt gardin!

♥ Pia... sa...

Hej...den där gardin är otroligt snygg..vill härmas ..NU..fast mina andra projekt får nog jag ta tag i först:)..tråkigt att du inte får din BILLY....ha en skön helg..Pia

Helena sa...

Vilka fina gardiner. Du ger verkligen inspiration till fix & trix. Hoppas du kommer iväg till IKEA snart och får med dej hyllan hem.

Ha en riktigt skön dag!

Helena

Viveka i Bläckhornet sa...

Jamän alltid är det problem när man ska hem något. Usch känner igen det där problemet.

Superfina gardiner!
Ska ta mig ett titt på Ohlssons snart, det var ett tag sedan.

Kram Viveka

Lyktor och Tyg sa...

Tråkigt att bilar inte är av stretch så de kan töja sig lite.
Det kan hända att jag "snor" din gardinmodell, jättesnyggt. Ska vad det lider sy nya i köket.
kram Kristina

Grodmamman sa...

Jätte snygg gardin!
Tråkigt med hyllan, men tur att du mätte!:) Det gjorde inte vi när vi skulle köpa våra första Billy-hyllor utan vi fick lämna tillbaka dem och så fick makens föräldrar åka och köpa dem veckan efter och ta med dem hem på takräcket. När vi väl fick hem allt så hade det blivit fel dörrar. Och de hade vi själva köpt första gången!:) Räknar man med bensinpengar också, så blev de Billy-bokhyllorna ganska dyra!:)
Kram

Jo sa...

Takräckena är våra bästa vänner! Det är verkligen så trist att inse att det där man ha köpt inte går in i bilen. Igår körde vi ett jättelass med saker som skulle slängas på tippen, först i båten och sen i lilla bilen. J fick packa in mig också, så jag satt i framsätet med massa saker i knät för att slippa åka två gånger. Inte så trafiksäkert, men vi fick in allt. Men ibland vill man helt klart ha en större bil! (Jag och min kompis körde faktiskt tre Billyhyllor i en Renault Clio en gång. Undrar hur det gick till?)

Mamma med ambitioner sa...

Ha ha jag hade inga problem med att få hem Billy. svårare var det att få honom på prats. Det fattades 4 cm. Snacka om att jag blev galen. Jag hade tänkt klara det själv men fick be maken om hjälp. Han sågade smidigt bort 5cm. Kanon det syns inte. Vacker gardin. Jag blir så sugen på att sy, det var längesedan. Ha det gött! Kristina

Liljas Corner sa...

Åh, att det var så nära men ändå så långt ifrån att Billy skulle rymmas i bilen!!
Gardinen är snygg! Då jag har återhämtat mig från mitt senaste gardinprojekt ska jag försöka mig på stråveck.

Anonym sa...

Du måste vara ett syproffs! Ursnygg och stilren skapelse. Själv snurrar jag mest på krukor och sprayar en sak nu och då. Inspirationen är inte på topp, tur man kan titta in hos dig och fylla på.

Bokmalen sa...

Jotack, jag vet vad du pratar om... Som tur var så skulle sambon iväg söderut ensam så han fick åka in å köpa vår då. Vi har en S60 å han fick fälla ner både baksätet och framsätet åsså verkligen trixa ett tag innan den gick in. Hoppas ni får hem dom snart! Kanske är värt att beställa hem dom!?? Vet inte riktigt vad frakten är men det kanske är värt det!??
Finfin gardin!! ;)
Kramen, Maria

Livet på Berget sa...

Äsch vad synd att du inte komm iväg. Det är jobbigt att vänta. Supersnygga gardiner!
Kram
/Sara

Majas skafferi sa...

Hej! Jaså, hade han inte lust med det, köra 13 mil med bagageluckan öppen? ;) Hi hi! Du skriver så himla roligt ibland!
Din gardin var väldans fin i alla fall, trösta dig med det!.. Du fixar nog snart hem dina hyllor!

Anki sa...

Du ser, du har ju lösningen...låt Herr Fröken skruva, haha...nåt ska han väl göra oxå! Det är ju ett helt företag att planera och det slapp han väl?! Jodu Ikea en lördag, det hoppar jag gärna över, å julat har dom börjat med såg jag nån annan blogg! Herregud det är väl kaos!
Fint att du fick hem hyllorna iaf, det är ett jäkla krångel när man bor långt ifrån!
Men du, jäklar vilken snygg gardin, du är ju en hejare på det där! Den ska du absolut känna dig nöjd med!
Ja du ligger väl där nu och dirigerar, ska bli fint att se när det är klart!

Kram på dig!

Lilla huset på prärien sa...

Fantastisk gardin tycker jag! Du är helt grym på att sy och fixa :) Själv har jag inte gjort ett jota denna helgen men idag hoppas jag kunna komma ut på lite promenad i alla fall och kanske hinna trimma hunden... Billy bokhyllorna kommer att bli jättebra! Jag gillar dörrar som håller dammet borta!

Ha en härlig söndag!

J

Mjuka sa...

Wow vilken snygg gardin du sytt!
Kram Malin

Vårt hem på landet sa...

Så synd att det inte gick in i bilen! Vi besökte ikea igår oxå, kom även vi hem utan billy, helt medvetet. Men man hittar ju alltid lite annat :) Kollade oxå in tyget och konstaterade detsamma.

Hålet var inte där från början utan är helt nygjort. Större hål väntas, men inget vattenfall dock!

Anonym sa...

Hej Eva här vad asa fin gardin...
kan man beställa en sån av dig?

pris? i så fall?

så himla fin.

tacksam för svar mvh
Eva

Vitlinje@hotmail.com