torsdag 18 juni 2009

En ljuslåda - eller inte

Snart stundar midsommar och jag går på lite semester. På söndagen bär det av till Stockholm, och därför kommer midsommar att firas i lugn och ro. Jag är ju dessutom inte så mycket för det traditionella firandet - förra midsommarafton stod jag och strök färg på ett par stolar!

Innan man åker bort vill man ju komma i stämning med att avsluta lite pysselprojekt. och kanske påbörja några nya! Till slut har jag målat och slipat den trälåda med fack som loppisfyndades för en halv evighet sedan. Jag testade att ställa olika ljus i den på favoritbordet. Men nog ser det väl lite juligt ut med ljus NU? Så det får bli att hitta ett annat användningsområde tills vidare!







Jo, jag syr lite nya vita kuddar också. Det prickiga tyget är från servetter som kommer från Himla. Attans att jag inte köpte fler.

30 kommentarer:

Sandra Jonsson sa...

Hej! Jag är rätt ny att läsa din blogg. En jätterolig blogg som gör att man får massor av inspiration till att pyssla!
Mvh Sandra

Mjuka sa...

Tycker det är jättefint!Älskar ditt bord, vill också ha!! Är inte heller så mycket för firande, men nu går allt i barnens tecken. Får bjuda till även om jag tycker att det är skittråkigt!! Önskar dig ändå en härlig midsommar
kramar Malin

Emelie sa...

Till jul blir din lilla låda perfekt med ljus i, men jag håller md om att du kanske ska prova något annat nu. Jag själv blir alltid förtjust i glas till sommaren. Varför inte fynda lite gamla glasflaskor på loppis och placera i några av dina fack....
Jag har tänkt leta fram mina nu - någonstans i en kartong på vinden..
Ha det gott!
Kram Em

StrandviksVillan sa...

Väldigt fint hopplock av saker!
Visst kan man ha ljus på sommaren också, särskilt regniga dagar.

Ha en kul helg, oavsett hur du firar och oavsett väder!
Kram A-C

Caroline sa...

Perfekt! Och vilket fint fönster. Det går att göra så mkt fint av gamla dörrar och fönster, det gäller bara att ha idéer!!

Ha en fin midsommar, kram caroline

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Sådär jättejuligt tycker jag inte att det ser ut att vara. Den härligt gröna murgrönan bredvid ger ju en känsla av sommar.

Hoppas du får en riktigt fin Midsommarhelg, och resa till Stockholm såklart.

Pieni Lintu sa...

Oj, vackert - igen!!!! :)

VITA NYANSER sa...

Vilken fin låda! Så fin bild, snyggt med hjärtat vid fönstret! Du kan verkligen få till det fint!

Ha en superskön midsommar!
Stor kram L-L

millandante sa...

Så fint!!
I morgon kväll, när regnet smattrar på rutan (annars är det ju ingen midsommar) så blir det nog sådär somrigt mysigt med den ljuslådan!
Kram

homebylina sa...

Tjena fröken! Håller inte alls med...det blev ju jättefint med ljusen, du måste ha det så =)! Smart att sy kuddfodral av servetter! Ha det gott! Kram Lina

Lilla huset på prärien sa...

Åh ja, visst är det viktigt att komma i stämning!! Jag känner inte riktigt det just nu bara för det stressas lite här... Dock visar sig vädret från sin fina sida och även om det blåser lite så skiner solen just nu :)

Önskar en riktigt härlig midsommar!

Kram Jenny

Jessica sa...

Jättefin låda! =)
Men jag tycker inte att den är julig över huvud taget.
Så kör på lite mysiga ljus och njut när regnet faller utanför fönstret.

Ha en trevlig midsommar!
Kram
Jessica

Emelie sa...

Det var väldigt sött med ljusen trots att det som du säger kanske passar ännu bättre på höst/vinter. men fin idé i alla fall!

Tack för balkongtipsen, jag frågade speciellt i blomsteraffären efter något som skulle tåla både sol och vind men blev inte vidare behjälpt av deras tips alltså. Ska prova taklökar nästa gång :)

Jag gav faktsikt mig själv en examenspresent, Parisresan ;) om än inte inslagen...

Jag önskar dig en riktigt lugn och skön midsommar!

Kram Emelie

Sanna sa...

Jättefint!Allt ser så fint ut!Kuddarna är sååå ljuvliga!Gillar det prickiga tyget jätte mycket!
Ha en skön midsommar!
Kram
Sanna

Hannasvirrvarr sa...

Oj, vad mycket härligt du hunnit med sedan jag var inne sist. De aquafärgade tallrikarna är underbara med sitt randmönster! Och vad är det för fina bokstäver som stavar "Fröken fräken" här till höger i bloggen? Verkligt charmiga.

Skulle jag ha den där lådan (som du målat så snyggt) så skulle jag sätta knappar i den :)

Trevlig midsommar!

Signe 1 sa...

Ville bara kika in och önska dig trevlig midsommar!:-) Kram Sofia

HWITA DRÖMMAR sa...

Kikar in för att önska glad midsommar! Hoppas du får en jätteskön semester också! Vi ska fira med god mat & dryck på midsommarafton men resten av helgen kommer gå i målandets tecken då ska det målas köksluckor så det står härliag till:)! Kram Maria

Grodmamman sa...

Tyckte om allt på bordet! Vill ha upp mitt fönster nu!:) Kanske sambon kan fixa till detta nu när han får semester i nästa vecka!
Ha en härlig midsommar nu, oavsett hur du tillbringar den! Här blir det traditionellt midsommarfirande med lunch hos mormor, dans runt midsommarstången och avslutningsvis grillning i goda vänners sällskap. Borde gå och lägga mig tidigt i dag för att orka!:)
Kram

MO sa...

Nämen jag som tyckte det blev så fint med alla ljus i....Jaja, du får väl hitta lite fina strandfynd o lägga däri, kan nog bli fint, eller...ja du har ju inte brist på fantasi så du hittar nog på något bra....
Jaså du skippar midsommarfirandet..Ja, jag är så glad att vi brukar fira alla storhelger ihop med syster o hennes familj, det blir så lagom festligt o lugnt o trevligt, inget röj precis....

Ha de härlig i helgen, kramar

Anki sa...

Hejsan vännen!
Jo du, det är en stadig bit det där, hihi!! Men det behövs hemma hos mig!
Åh vad fint med kransen & ljuslådan! Har oxå gjort ett stort hjärta av björkris, men vet inte riktigt var jag ska ha det!
Det där var ju jättefint...ett litet tips jag snor med mig *ler* Tack tack!

Ha nu en skön midsommarhelg & hoppas solen hittar oss!

Bamsekram Anki

Aja sa...

Halloj!
Super trevlig blogg som jag följt ett tag. Du är världens idéspruta, vart får du all energi från? Ljus"lådan" är super fin enligt mig men kanske kan bli mer somrig med lite snäckor, sand och stenar. Ha en skön helg.

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Hoppas du får en jättehärlig midsommar :D

Stor kram madde

Casa Loda sa...

Tycker ljuslådan är riktigt fin, även till sommaren. Och den prickiga kudden gillade jag jättemycket. Ha en trevlig resa till Stockholm och ha en riktigt skön midsommmarhelg!
Annika

Jenny sa...

Hej!
Vad snygg lådan var! (supersnygg med ljus i tänk till jul sen vad fint det blir:))

Ha en jätteskön midsommarafton,
Kramis Jenny

Milla sa...

Ljus kan man ha och mysa med nu, en regnig dag kanske?! Du har verkligen gjort fina fynd, faten var så vackra! Hoppas du får en fin helg! Kram Milla

Evelina sa...

Fin låda, den passar ju utmärkt att ha ljus i och inte farligt juligt heller! =)

Trevlig midsommar!/Evelina

Från koja till slott sa...

Gud vad fin trälådan blev, är helt kär i den!!! ;)

Hoppas ni får en lugn och skön midsommar, vi ska bara ta det lungt i goda vänners lag!

Kramar Pernilla

Tulipa sa...

Vilka fina kuddar!
Älskar tyget!

Och lådan till ljusen..du kan ju lägga till lite fina stenar eller snäckor..och så blev det sommar!

Trevlig midsommar!

Britt sa...

Vill önska dig en riktig skön midsommar!

Kram britt

Anonym sa...

Men alltså hinner du nåt annat än att pyssla. Fin låda, glöm inte passa ljusen om den är i trä!
Trevlig semester
Kram