måndag 13 april 2009

Nämen, är det solen jag ser därborta?


Sista påsklediga dagen - paniken sprider sig! Jag har ju precis kommit igång med att vara ledig ju!

Sista dagen passar solen på att visa sig, och har även med sig ett gäng plusgrader. Jag vet att ni söderöver skulle nog inte tycka att temperaturen här nu är något att yvas över, men häruppe så känns det riktigt vårigt! Och snön smälter, jippie!
Så då är det ju lite typiskt att man plötsligt har fått en kliande hals och kraxande hosta, blä!

Idag har det mest städats och fejats. Och så har jag glatt mig som bara den åt alla era fina kommentarer kring mina keramiketiketter (nej, har inte börjat ta upp några beställningar än ;-) ) och kransar. Nu känner jag mig mest redo för en tupplur, men ska istället snart iväg på middag.

19 kommentarer:

Helen sa...

Härligt att vårvädret nåt upp till er också. Håller med om att man precis kommit in i det här med att vara ledig (jag är bra på det) och då är det dags att börja jobba igen. Börjar som tur är med en kort dag imorgon 7-12, så jag kanske inte ska klaga.

homebylina sa...

Åh, vilka fina etiketter du gör!!! Du måste bara börja sälja, finns säkert massor som skulle köpa av dig =)Ha det gott! Kram Lina

millandante sa...

Härligt att snön smälter! Hoppas du inte blir sjuk nu när våren äntligen kommer...
Kram

Mari sa...

Jag tyckte så synd om dej att jag sa till solen att vi behöver dej inte idag, kan du ta en sväng upp till Fröken så blir hon glader och se vad som hände......härligt!

Nä, inte bli sjuk nu igen, både du och jag hade ju gjort årets ranson där med basta!

Ha det så gott!!!

Rester till middag sa...

Ska inte lägga salt i såren genom att beskriva vårt påskväder :)
Visst är det härligt att det går mot sommar och värme!

Grodmamman sa...

Härligt att ni också fick lite sol!
Här hade jag gärna varit ledig ett par dagar till!:)
Hoppas att du inte blir sjuk nu igen.
Kram

Anonym sa...

Dina keramik skyltar var verkligen fina, innan jag skulle komma på en sån fiffig idé.

Det är såå skönt när snön äntligen smälter bort, fast nog skulle sommaren få komma lite fortare =)

Krya på dig, kram Annica

IKT i min vardag sa...

Så härligt att ni äntligen får lite sol och vår där uppe. Vilka ursöta etiketter du gjort, jag fick sånt pysselsug nu :)

Kram

Ingrid sa...

Jag har kompledigt alla dagar nu fram till nästa måndag förutom onsdag då jag ska in och jobba 4 timmar. Det är härligt!!

Jo solen har lyst på oss med, men vi har ju så himla mycket snö att tina bort.

~Livet i byn

Sofie sa...

Vilka fina ettiketter du gjort i lera! Blir genast sugen att göra nåt liknande. Hoppas påsken har varit fin! Kram, Sofie

Sofia sa...

Min mamma tipsade mig om din blogg och jag måste säga att den är helt underbar! Så mycket bra ideer och inspirerande bilder, det kliar i pysslar fingrarna när jag läser! Har lagt till bloggen på bloggkoll så att jag inte missar några genialiska ideer! Kram/Sofia

Tulipa sa...

hej!
vad jag missat mycket hos dig när jag varit "borta" från bloggvärlden...
Etiketterna blev ju bara så bra!!!
Verkligen fin idè!

Och skönt att läsa att ni får värme och sol och att snön smälter!!!

Hoppas du inte blir krasslig nu bara!

Kram Mariette

Mjuka sa...

Jag kände den där paniken igår, när jag skulle börja jobba i dag, men som tur är så har jag fyra dagar ledigt och går på först lördag kväll!! Härligt!! Jag måste få köpa keramiketiketter av dig, de är ju så fina!
kram Malin

Lauras gård sa...

Visst är det typiskt att man ska börja arbeta igen. Att ledigheten går så fort... Jag har knappt hunnit göra hälften av allt jag skulle. Men det bryr sig nog inte chefen om, det är bara att gå i väg till jobbet i morgon... Kram Stina

Emma sa...

Mmm...ledighet ger mersmak! Jag har tur som har till på måndag på mig att vara ledig. Passar på att utnyttja tiden till lite mer pysslande. Kanske med lite inspiration från dig??

Kram Emma

Stjärnor & Champagne sa...

Hoppas att du var på en riktigt god middag. Jag är glad att snön äntligen smälter hos dig, hihi....
Håller med, man har ju precis kommit igång att vara ledig och nu är det dax imorgon igen, pust....

Kram Anne

VITA NYANSER sa...

Vad kul med hönsnät, det ska jag åka och köpa imorgon. Men jag ska ha det till en liten skåpdörr. En av mina loppisfyndslådor har fått blivit ett skåp, tog bort skivan på locket och ska sätta hönsnät på ramen så att det blir en dörr. Vill ha de små hålen, vet inte riktigt var jag hittar det, kanske järnhandeln. ska bli kul att se dina korgar. Jag kanske ska köpa mycket nät på en gång = ).

Krya på dig!
Kram l-l

Compact Garden sa...

Vilken toppen idé med stämplarna..den tar jag med mig...tänk vad lite stämplar kan få igång kreativiteten..ha en fortsatt härlig vecka/Anne

Villa Carl Larsson sa...

Hej igen! Nu är jag hemma och kan kika in här hos dig och hämta inspiration. Åter till vardagen :) Men det gör ingenting.. dock är det ju alltid skönt att få vara ledig. Haft en underbar påsk! Missat en del här ser jag och dina små keramikskyltar är ju helt underbara! Jag förstår att du fått många fina kommentarer angående dessa.

Hoppas du får en bra vecka trots den sköna ledigheten som du vant dig vid.

Kram Josefin