onsdag 15 oktober 2008

Om du inte kan dölja, framhäv!

Ja, herregud, man kan ju inte bara sy kuddar. (Men jag tror att jag gör allvar av min tanke av att slänga in ytterligare en kudde i utlottningen. Det känns så orättvist annars.)

Man kan också ägna halva kvällen åt att hänga ramar. Jag har insett att det inte går att dölja dessa rör i sovrummet, så jag tänkte att jag får väl göra en installation av dem istället. Ruffiga ramar, min teakpall och så skulle jag vilja ha en bordslampa i industristil till ( har någon något tips? ). Alla ramar har inte något innehåll än, men det kommer!



22 kommentarer:

Lotten sa...

Härliga bilder! Det gör ju inget att det inte är bilder i alla ramar än ;-) &-tecknet var ju jättefint tycker jag! Har du fixat det själv eller..?
Ha en skön dag! Kram Lotten

Mia sa...

Var kommer det där &-tecknet ifrån?
Jag gillar det här, kalla det vad du vill. Grymt snyggt. Behåll det. Känns väldigt Paris, där alla rör alltid syns. :)

Så du ska pynta på jobbet, har du eget stort kontor? Då borde vi få se hur du inrett det! :)

Kram Mia

Hannis sa...

Nice!
Snyggt med olika ramar så där.
Behövs inte vara nåt i alla tycker jag=))

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Stämmer bra det! Kan man inte dölja så får man arbeta på att göra det så snyggt som möjligt. Gillar verkligen "&" tecknet i ramen. Snyggt!

Svårt med lampor. Hur industriaktig vill du ha den? Annars tycker jag denna är snygg:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70122324
I klarglas och vit skärm. Såg den på Ikea senast jag var där och stod och funderade på vart den kunde passa in hemma hos oss. Har ännu inte kommit på det, men det kommer kanske...

Maria sa...

En kudde till, där ökade just min chans!!!! Kul!!!
Ett tips på lampa är Ikeas barometer, den skall finnas i bordsmodell. Dessa lampor är sååå snygga, det blir en sådan till skrivbordet så fort det blir ommålat!
Fint det blev på väggen, gillar ramarna!

Jo sa...

Tjusigt värre! :) Fast jag ser inte den omskrivna pallen? :) Blev ju lite nyfiken på den också.
Vi har också rör sådär, men de sitter ju mitt på den väggstumpen, så jag kan tyvärr inte kopiera dig. Det får helt enkelt inte plats några ramar bredvid rören.. Ha det got!! Kram

Emm´s design sa...

Åh så fint!
Är det för sent att vara med i utlottningen?
Kram

Anonym sa...

Snyggt med ramar i svart/vitt, motivet i tavlan kan man byta efter lust i och tid!

Hem och Lycka sa...

Ikeas barometer har ju blivit en klassiker och jag hoppas få tag i två själv.. kram!

Anonym sa...

Det blir väldigt effektfullt med flera ramar så där. Har sett det i många inredningstidningar på sistone.

~Livet i byn

Anonym sa...

Som vanligt får du till det så det blir rackarns snyggt....röret stör inte alls, blir lite tufft sådär...bra jobbat.
Sen att tavlorna är jättesnygga gör ju inte saken sämre, ha en skön kväll, kramar

Malin sa...

Jisses, vad snyggt det var med alla ramar på rad.
Har också ett exakt likadant rör i tvrummet. Såå fult men jag har typ glömt att det finns där nuför tiden.=) Man blir så hemmablind!
Vi målade om rummet för två år sen och då blev det bara samma färg på rören, ville mest bara dölja så mkt som möjligt..
Fast om nån har en finfin idé på hur man kan lyckas piffa till den så skulle jag vara galet glad jag med!

Anonym sa...

Nu är jag imponerad, kul att göra någonting kul av det man vill dölja! Vi gjorde någonting liknande hemma hos mina föräldrar. Vi hade en ful lapp som stod på proppskåpet med instrukioner om de olika propparna. Den ramade vi in i en tjusig guldram och hängde upp bredvid! :)

Kram
/Johanna

Anonym sa...

Jo, de gamla tapeterna såg förj*vliga ut! Enda anledningen till varför vi inte gjorde om på en gång när vi flyttade in var den att vi väntade på att hyresvärden skulle komma och titta och förhoppningsvis göra jobbet åt oss. Vilket de gjorde :) Känns MYCKET bättre!

Sara sa...

Smart tips! Vackra bilder och ramar.
Kram Sara

Anonym sa...

Det blev himla snyggt! Vi har oxå trista rör i vår lgh:( Men de är tjockare... Får se vad man kan göra åt dem, detta var ju ett kanontips!

Grodmamman sa...

Himla smart och snyggt blev det också!=)
Blev väldigt glad över att du ökade mina vinstchanser!=)
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken smart idé och det blev ju jättesnyggt!! Kan verkligen se en snygg vit industrilampa där... eller svart kanske :)

Kram Jenny

Levindas Värld sa...

Fasen va du är smart, det där blev ju skitsnyggt faktiskt :)

Jamenvisst har jag fått tag på världens charmigaste hylla!! Älskar också att den kombineras med hyllor och fack, den går att piffa till på så många sätt och är väldigt praktisk, det gillas!

kram!

Anonym sa...

Blir ju himla bra det där du! Nu tittar man på tavlorna ist för på rören.
Lampan borde jag ju kunna tipsa om men icke sa nicke, är nog lite för tidigt på morgonen ännu.

Ja, visst är det underbart med borrhål.............lider!!!!

Ha en goer dag och kramen!!

Maria sa...

Du har arrangerat tavlorna väldigt snyggt!! Blir perfekt!

Anonym sa...

Jag har fulla huset med rör... Och de är inte ens vita. :( Men det var ju en idé att försöka dra uppmärksamheten ifrån dem. Snygga ramar och tavlor.