söndag 5 oktober 2008

En soffkamrat

Ah! Åter till hemmets lugna vrå! Jag har varit på kalas, bland annat med ett gäng ungar, samtliga under tre år. Då tycker man faktiskt att det är ganska så skönt hemma. Trots att det är söndag kväll...



Min soffa har fått sällskap! Jag vet att denna affisch finns lite varstans och många har börjat tröttna på den, tydligen, men jag är rackarns förtjust i den. Snygg och i mina favoritfärger. Jag fick affischen när jag fyllde år, men det tog ett tag innan jag kunde köpa en ram. Men nu är härligheten på plats.
Min soffa hade en traumatisk kväll igår, jag fick nämligen tillfälle att prova på om klädseln verkligen var tvättbar efter ett glas utspilld Fanta (jag var helt oskyldig vill jag påpeka). Men det var inga problem, så jag är väldigt lättad!

17 kommentarer:

tina | pepparochvanilj.se sa...

Ja en del har visst börjat tröttna på den...Men inte jag! Jag har den inte ens än, men kommer att inhandla en inom kort! Jag gillar den jättemycket!

Jag har precis hittat din blogg och gillar den jätte mycket! Du är strax tillagd som länk hos mig! :D

Ha det gott!/Tina

Malin sa...

Den är stilren och snygg, inget att tröttna på där inte!
Har vår ovanför sideboarden och den funkar än!!!=)

S o F sa...

Ja jag har sett den förut, men det gör ingenting, den är SUPERsnygg!!

Ha en fin vecka!

Anonym sa...

Jag har inte tröttnat på min fast den snart finns i var man hem, huvudsaken är att man gillar den sjäv och som du säger: Färgerna är de rätta.

Den blev perfekt över soffan!!!

Tur att soffan gick att tvätta, men det ska ju inte vara några problem med det tyget.

Villa Hemma sa...

Jag gillar den, det är ju en klassiker, tiiidlööös :D

Trist med klantar i soffan, bra med tvättbart...

Har du ngn bild på ditt monster? Var ska du ha det?

- Jenny

ps jobbigt att behöva offra sig att äta en massa snask - men man vill ju inte gärna vara oartig när värden gjort sig till.... schysst av dig att ställa upp!

Anonym sa...

Nej jag är inte alls trött på min kakaotavla heller, älskar den o den är precis lika fin hemma hos dig...enkel o stilren, passar i stort sett överallt..
Du menar inte att det kom snö hos er...jisses, det känns lite väl tidigt, meeen jag är ett stort fan av kyla o snö (ja lika stort fan som jag är av sol o värme) så jag börjar längta tills man får börja palta på sig.
Ja det kan verkligen bli lite väl mycket av det goda ibland...alltså med ett gäng småkids, fastän jag själv har tre (o såklart har de varit små o jobbiga i mellanåt) så har jag kommit ifrån det, o när syrran är här med sina så är jag ganska matt när de åker hem....ha en skön kväll, kramar

Helen sa...

Jag är nog lite efter min tid, har inte sett den alls men snygg är den.

Helena sa...

Hej! Kikar runt lite, vad snyggt du har gjort i köksskåpet!
kram Helena

Hannis sa...

Snö??!!Vad i hela.....
Hoppas det försvann snabbt och att det inte sprider sig neråt landet än!
Hörru,vilka fina fönster!
Hur har du kommit över såna fina?

Det där med tvättbar klädsel är ett plus.
Mormor råkade spilla ut rödvin i min soffa..
Hysterin var ett faktum men det fixade sig som tur var!

Varför ledsna på en sån fin tavla?
Dom är läckra tycker jag=))

Pysselpralinen sa...

Oj då, känner du folk som testspiller Fanta i din nya, krispiga soffa?! Vad är det för människor? Kanske en herr F?
Tur att det var tvättbar.

Jag tvättade kuddarna (i soffan) före min fest för några veckor sedan, helt ologiskt eftersom någon genast spillde något, choklad eller vad tusan det var. Men, på nåt sätt får man ju skylla sig själv då...

Jag kan inte fatta att det har snöat hos er. Herre min je.

I helgen har det inte blivit mycket gjort känns det som. Ändå är jag helt slut. Har rantat runt hela Gbg i jakt på en dator. Och idag blev den köpt. Och den är vit. Och fin. Och förhoppningsvis bra. Så nu är jag nöjd. =)

På bordet ligger Gunillatyget och väntar på symaskinen och mig...

Maria sa...

Jag gillar den, skulle såååå gärna villja ha den men två utav mina vänner har den redan, så det känns lite för bra!
Ja tacka gud för att Ikeas soffor är tvättbara. Om den tål att bli ner pinkad utav en hund, faktiskt inte vår egen, och ändå vara lika fin efter tvätten, då tål den det mesta!

Anonym sa...

Jag är inte less på den tavlan - den hänger hemma hos oss oxå;) Puh, tur att klädseln var tvättbar! Hade en beige soffa från Mio innan, första veckan fick vi rödvin på en HEL dyna - men den klarade sig tack vare potatismjöl!

In my house sa...

Hallooo Bruttis....
- Vilken tur du hade med soffan!!!! inget kul annars... juh!!

- Du är så duktig som stojar och donar!!!
Hu puh, med kalas och många barn,,, håller med,,, då ä de jäkligt skönt att komma hem till de tysta =)

Kram på dig!!! (kul att du gillade köket)

Anonym sa...

Den tavlan är läcker, stilren och klockren. :)

Anonym sa...

Svar: Jag har inte hunnit runt så mycket om jag ska vara ärlig. Besökte R.O.O.M och några lampaffärer. Såg dock till min stora förtjusning att det har öppnats en Iittala-butik i Götgatsbacken! Det va en trevlig nyhet! Är du intresserad av glasögon hittade jag en riktigt bra optiker i Gamla stan! :)

Jag tycker fortfarande om "ögon-tavlan" även om den syns i ganska många inredningssammanhang!

Hoppas du har haft en bra helg!

Kram
/Johanna

Anonym sa...

Jag är inte det minsta trött på min kakaoögontavla och jag känner ingen som har den. Tvärt om tycker de flesta jag känner att den är ful :-)

Men på inredningsbloggarna ser man den överallt.

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Tavlan!!
Jag har oxå en! Men med svart ram, jag är lite kär i min tavla, som hänger i köket.
Ibland vill jag ta bort den Men efter 2 dgr på golvet bakom nån dörr åker den upp igen.
Kul att se den hos dig!

Jeanette