måndag 15 september 2008

Favoritljuset!

Jag har tagit mig an en bildlig utmaning från Lisas inredningsblogg. Hon undrar vilken min favoritljusstake är.
Den som fått titta in i mina skåp och gömmor vet att där döljer sig en hel del ljusstakar så detta är allt annat än lätt! Jag tror att det helt enkelt får bli flera - jag kan inte välja!!


Mina vägghängda betongljusstakar för värmeljus! Stilrena.


Trådkorg med ljuskopp - jag älskar de där korgarna! Och så gillar jag när man kan använda något annat till ljus, som den stora vasen i bakgrunden.


Annan betongljustake som också är en bokstav - kan det bli bättre? Nu har jag vänt X:et åt andra hållet, men man kan ha ljus i denna.


Ljuslykta från Granit. Mys!

Någon annan som vill visa upp sina ögonstenar?

Nu åker jag bort ett par dagar, så jag hoppas att bloggen klarar sig själv. Jag tror att den blir glad om den får många kommentarer!

22 kommentarer:

Lisas inredningsblogg sa...

Sååååå fina favoriter! Älskar dina betongljuslyktor! :D
Jaså jaså... vart ska fröken ta vägen? Huuuuur ska jag klara mig? :D KRAMKRAM

Malin sa...

Åh, vilka fina favvosar!!!

Anonym sa...

Så fina, de första går ju inte av för hackor om man säger så.

~Livet i byn

Pysselprinsessan sa...

Åka bort! Va!? När ska vi få se soffan då! Man e ju så nyfiken att man funderar på att åka norröver för å fönsterkika! Haha!

Fint lotusfat! Jag gillar färgen, men det är ju lite synd om teracottan lyser igenom! Kanske ett projekt för betongmålerskan!

Å fina lyktor! I like! Jahapp, du var absolut tvungen att påminna mig om att jag haft men inte längre har det där IKEA x-et! Sjysst! ;P

Tygfynd! Jajamensan! En halvmeter Ahlmedalstyg som ska bli kuddar eller tygtavla. Sen var jag bara tvungen att köpa 3 par panelgardiner (oxå Ahlmedals) som kostade 50 kr/paret. Jag är ju inte superfan av panelgardiner egentligen, men de går ju alltid att använda som löpare. Eller till det framtida huset! Man måste ju tänka framåt!! ;P Hahaha! Det är det argument jag brukar köra för sambon iaf!

Sen har jag lite funderationer på hur jag ska skarva tyget till min nya köksgardin. Det saknas ca 5 cm (köpte en stuvbit ju) och jag skulle vilja sy en kant av prickigt grönt tyg. Men det är så svårt att få tag på rätt färg!! Jaja, idéerna kommer ju ofta när man inte tänker för mycket på det! :)

Kramar

Pysselpralinen sa...

Jahapp, en ensam blogg utan sin Fröken, då får man ju ställa upp och babbla lite (Som om jag skulle behöva en ursäkt).

Prickarna och jag vi kommer antagligen följas åt i ett härligt passionerat förhållande ända tills den dag då jag plötsligt får nog och alla prickarna kastas åt fanders! Och då kommer jag aldrig mer kunna ha en prickig pryl närmre än replängds avstånd.

Så blev det nämligen för mig och färgen Grön. Efter ett alldeles för intensivt år tillsammans har vi nu inte sett på bra länge. Hos andra är det fint, men hos mig känns det bara urtråkigt med gröna detaljer.
Fast jag vet inte...med prickar är det ju något extra...;-)

Jag gillar lyktan från Granit. Enkel o stilren.
Ska nog anta din uppmaning och visa mina senaste favvosar, de vita ljusstakarna från Ikea.

Min lya ska jag hyra ut till en kompis medans jag är i storstan och gör karriär. Känns väldigt skönt att hyra ut till ngn man känner. Ett tag såg det ut som att jag skulle bli tuvngen att söka hyresgäst på Blocket, men efter att ha läst de annonserna och insett att det antingen stod att välja mellan 19-åriga blondiner som nyss flyttat hemifrån och vars största intresse var party eller förstaårs-spolingar på Chalmers blev jag väldigt lättad när min vän visade sitt intresse.

Trevlig resa! Hoppas att den ger mycket inspiration!

Levindas Värld sa...

Ja visst är det mysigt nu till hösten när man får tända ljus i alla vackra ljusstkar/ljuslyktor man har :)

En sån där trådkrona har jag med, införskaffade den för några dagar sen, såå mysig!

Ha det så trevligt när du reser bort

kram

Mjuka sa...

Vilka fina ljuskällor du har!! Svårt att välja när man har så många fina. granit är ett favoritshoppingställe för mig. Där finns bara finfina saker,
Ha en skön tripp
kramkram M

Anonym sa...

Det är minsann inte lätt att bara visa upp en när man har flera favoriter. Vad fina dina ljusstakar va!

Ha det så bra nu när du "pyser" iväg!!

Kram

Ulli sa...

Vilka snygga väggljusstakar i betong! Vill ha! Var har du köpt dem?

Ha en bra dag!
Kram Ulli

Lilla huset på prärien sa...

Jättefina ljusstakar! Jag kan inte heller få nog av olika stakar och lyktor... varenda gång jag ser en riktigt fin följer den med hem. Men jag vet inte riktigt vart jag ska ha alla...

Kram Jenny

Anonym sa...

Det vet i sjutton det, om bloggen (o vi klarar oss utan dig...). Ja där ser man, du behöver inte fler ljusstakar precis (precis som en annan jag känner...hihi), gillar betongljusstaken skarpt, ja de andra oxå såklart...
Tack för pepp ang sonen...Var nere o köpte Link igår (ska vara bra för magont o dyl), men nu i morse när han skulle cyklar till skolan kom han in igen o hade så ont så han trodde han skulle spy...Jag ringde ner till familjeläkarn o fick en tid nu på förmiddagen...alltid tråkigt när barnen inte mår bra...

Jo det är nog höstmyspysslet som har sparkat igång, har ju inte pysslat så värst mycket på hela sommaren, det är roligt när man får lite ideér, ha de så bra nu o kramar i massor

Anonym sa...

Vilken härlig utmaning!
Svar: Det var en bra tanke! Det känns bättre att tänka så. Kram Sandra

Mia sa...

Älskar din lykta från Granit. Väldigt vacker.

Kram Mia

Grodmamman sa...

Vilka fina ljuslyktor och ljusstakar du visar! Förstår att det var svårt att bara välja en!
Ha det så bra när du åker iväg! Kommer sakna dina inlägg!=)
Kram

Sara sa...

Hejsan
Vilka fina ljuslyktor du har och det finns väl ännu fler? :-) Ha det så bra!
Kram Sara

Dicksonska våningen sa...

Jag ska se efter din blogg lite och göra ett inlägg! Du har jättefina lyktor hemma - det är ju inte speciellt svårt att samla på sig... Det finns ju hur mycket som helst som man kan köpa och pyssla ihop själv.
Kram Annika

Anonym sa...

Jag blev hopplöst förälskad i väggljusstakarna... Underbara!

Anonym sa...

Ja jag förstår att det är dina favoriter. Jag tycker att det är så snyggt med lyktan på stolen.
Sen gillar jag ju dina betongljushållare=)

Klart att bloggen ska få lite kommentarer. Kan ju bli ensamt och så när du inte är i närheten, hehe.
Hoppas att det blir en bra resa!

Villa Hemma sa...

Man kan aldrig ha för många ljusstakar/ljuslyktor. Gillar att ställa en massa olika helt blandat på ett stort fat.

Fatet nedan skall iiinte målas :D

- Jenny

Hannis sa...

Smackar förtjust åt alla fina ljusstakar!!

Köpte du soffa eller har jag missförstått?
Nyfiken ju=))

Jag har det där lotusfatet i vitt,himla fint!
Men det var snyggt i grått också..
Kanske ska måla mitt=))

Vad snygga puffarna blev!!
Du är så himla duktig på att sy!!
Kan du inte starta "nätkurs" för en sån som mig som är mindre bra vän med symaskinen=))

Hoppas du är borta på nåt roligt äventyr!

svartataket sa...

vad fina dom är! Ja ljus är mysigt!
Ha det bra!

Monkan sa...

Hej, jag tänkte bara lämna ett livstecken... Väldans ont om bloggtid den här veckan...

Åh vad mycket fint du lagt upp, måste hinna kika under veckan! Tavlor! Där kanske finns idéer jag kan sno :-) till mitt tavelfattiga hem.