fredag 1 augusti 2008

Förändringar framför

Ibland är det inte så lätt att se att ett fynd har potentialen att bli ett fynd.
Här är en helt ostylad bild från måndagens fynd, jag har bara plockat upp dem och ställt dem på köksbänken.



Krukorna har ni ju sett och de har jag bara tvättat av lite, och så även det vita fatet. Men den hemska blåa lådan med hantag, som dessutom har en gul rosett påmålad (syns inte här dock), den var ju gräslig! I den färgen alltså.



Bra mycket trevligare efter fyra lager med vitt (envis blå färg det där). Jag undrar vad jag ska ha här? Kanske sygrejer, trådrullar, band och sådant. Vore ju snyggt med bestick, men jag tror inte att det är så praktiskt, och servetter används så sällan här att den bara skulle stå och samla damm!

Korgen som syns längst till vänster på den översta bilden har jag planer på att betsa. Jag vill att den ska se grå ut, gärna lite järnvitrolstuket. Man ska fortfarande kunna se ådringen, och då verkar betsning vara bästa alternativet.

I ett slag blev det svalt ute. Jag hoppas verkligen att värmen kommer tillbaka!

12 kommentarer:

Maria sa...

Visst är det härligt med fynd!!

Om du har några sorts finbestick så kunde ju de förvaras i den lådan och bäras fram när det ska dukas med dem (alltså inte alltid till vardags..) Men perfekt till andra små prylar också förstås!

Tjohalia sa...

Vilka fynd och vilken härlig skillnad det blev med lådan! Kram Sandra

Blåbär och hallon sa...

Tänk vad lite färg kan göra! Det blev verkligen superfint! Kram A

Jo sa...

Ibland krävs det att man ser ett steg längre än alla andra, för att man ska fatta att det är ett fynd man har framför sig. Du verkar ju helt klart ha öga för det! :) Den lilla "lådan" blev jättefin!

Sara sa...

Det gäller att tänka bort färgen föremålet har och se potentialen, inte helt lätt (tycker jag).
Kram Sara

Lisas inredningsblogg sa...

Mmm här ser det lovande ut att bli stranden imorn :D YEEES!
Du så snygg den blev, tycker verkligen att den var gräääslig innan. Du, du som vet så mycket hur många gånger kan man måla om en vägg..? Så där väv är under som gör att ytan är räfflig...
Ha en mysig fredagskväll! KRAMKRAM

Mia sa...

Ja, är olivträd svåra att sköta eller?

Hoppas du får en härlig helg! Du har väl redan jobbat din första vecka nu? Hoppas det blir sol så det får en liten mini-semester.

Kram Mia

Anonym sa...

Alltså hur snygg blev inte den som vit...? Det skulle man inte tro att den kunde bli så fin...Ja det ska väl bli sämre väder imorrn, men idag har det varit jättevarmt (nästan 30 grader), har varit vid havet o solat o badat....I love...kramar

Anonym sa...

Vilken skillnad det kan bli!
Lådan blev ju jätte fin =)gillar krukorna också på bilden, jätte fina!
Ha en mysig kväll!
Kram Rebecka

Anonym sa...

Så fint korgen blev med lite färg!! Otroligt vilken skillnad!! Ha det så bra! kram Pernilla

Levindas Värld sa...

Hej! Härliga fynd hörrödu!!

Den där blå lådan som du målat vit tror jag passar ypperligt som trådrulle, band och pyssellåda, kommer bli jätefint!

Idag har jag också fyndat trådrullar för 10:-/st!! Det blev 5 st med hem den här gången :). Ska linda mina spetsar runt dem och lägga in en låda jag har.

Ska bli spännande att se hur din minibyrå blir efter makeovern.

Va roligt att du gillar mitt hjärta förresten!

Nu ska jag och sambon kolla på film.

Kramen

Anonym sa...

Sånt är riktigt kul att köpa och sen "piffa" till. Gjorde samma sak i våras. Så kul. Men du, skicka hit lite inspiration genast.......