måndag 28 juli 2008

Slut på det roliga



Ja, då var det bäst att försöka börja träna på att gilla läget och finna sig i att semester med dagar som man själv får fylla med innehåll är över. Och jag som är så rackarns dålig på att finna mig i saker! Jag har ju en mängd myggbett att fröjdas över efter gårdagens skogsutflykt när jag var på jakt efter fina kvistar - idag blir det kvisttavla!

Men jag lyckades ta mig till jobbet riktigt tidigt och planen är därför att hinna åka till min favorit loppisbutik som nu idag öppnar efter semestern. De har alltid stängt precis då jag har semester. Skulle jag ha semester i oktober kan man ge sig den på att de väljer att ha stängt då istället.

Lyllos er som fortfarande är lediga!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är bara till att bita i det sura äpplet, le och gå till jobbet. Puh jag jobbar hela sommaren lång, när det regnar är det helt ok men i detta underbara väder vill man inte stå inomhus. Men det är smällar man får ta när man är student=)
Hoppas att du hittar något fint fynd i din favvobutik.

Mia sa...

Äh kom igen nu! Gör en lista över allt du gillar med ditt jobb och tänk på hur skönt det kan vara att komma in i alla rutiner igen! ...Funkar det?

(Ska jag vara helt ärlig är det naturligtvis kalas-jobbigt och jag lider med dig men så fort du slutar jobba får du hoppa i bikinin!)

KRAM

Sara sa...

Vad tråkigt att din semester är slut. Hoppas att du gör några riktigt fina fynd på loppisen.
Kram Sara

Vardagstugg sa...

Hoppas du får några riktigt fina sommarkvällar och helger med bra väder, så känns det kanske inte så jobbigt.. går själv in på sista veckan ( + tre dagar) och jag känner på mig att dessa dagar kommer att gå väldigt fort!!

Ha en bra dag!

Annelie

A home far away sa...

Det tar altid ett par dagar att acceptera att man faktiskt inte längre har semester,passa på och njut av det fina vädret efter jobbet istället!

Kram Gunilla i ett tokhett Singapore

Anonym sa...

Ja lyllos oss ;0) Men nästa vecka är det min tur och jag gruvar redan massor!! Varför får man inte ha semester jämt?

~Livet i byn

Lisas inredningsblogg sa...

Mmm loppis.. där har du ngt att se framemot i arbetets mödan.. :D Hittade du något? KRAM

Anonym sa...

Välkommen till verligheten igen......sommaren går bara för snabbt.

Va gardinerna blev snygga får nog ta IKEA någon dag men inte nu i värmen. Har inte ens blogglust så jag ligger lite lågt. Orkar inte ens gå igenom bloggkoll just nu eller har rättare sagt inte lust.
Hoppas lusten återkommer!