fredag 18 juli 2008

Det "nya" köket del 2



Mera köksbilder! Jag har visserligen inte målat luckorna, men attans vad mycket vägg det är runt omkring som måste målas. Och av någon märklig anledning var utrymmet under bänken (där IKEAs tunna står) målad rosa. Varför? Mitt kök är inte heller världens största, men här finns gott om arbetsyta, jag är väldigt nöjd med den långa vita bänken. Där kan man både baka (inte så ofta) eller måla (desto oftare).

Mina korgar är fynd från Timarii, här finns både plats för muggar och diverse köksredskap. Och med lite öppna hyllor så kan man förvara theer och lite annat ögongodis!

14 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Vilken mysig kökshörna! Rosa lät ju väldigt skumt, varför har de målat det därbakom en gång i tiden undrar man ju...hihi!

Ja öppna hyllor är jätefint, om man som du ser till att hålla det snyggt i skåpen vill säga :)

Jag har själv funderat på att ta bort en kökslucka för att kunna göra lite fint därinne. Nu blev jag påmind om det igen så det ska jag testa, tack för det!

Min läshörna är jag såå nöjd med, korgstolen är så skön och mysig att sitta i.

Verkar som du gjort en heeel del fynd du med på ditt loppisäventyr! Va tycker brorsan om att agera hämtservice då, haha!

kram

Anonym sa...

Ja men hallå? Detta var ju jättesnyggt!! Är det tapet du har bakom i det öppna skåpet? Jag ser att du oxå är inne i en vit och svart period:-) Jag önskar att jag också hade vita luckor... Vad bra att det funkade med organzan istället!
Nu är rabatten färdiggrävd, äntligen. Har hållit på hela eftermiddagen. Det är ju charmigt med gamla stenar, men oxå nya:-) Dock inte denna gången.

Linda -Galleri Palla sa...

Fröken F: Suveränt! Man tackar och bockar. Det har ju krupit fram att sambon har tidigare erfarenhet av visst campingliv. Vi ska prov-sättaupp förtältet innan vi äntrar en camping, så vi inte gör bort oss. De kommer nog att skratta åt ändå, de erfarna. Oh nej, vi har tur. Klädseln är i vit-beige manchester, inte så himla dum faktiskt. Inte flammig alls. Och du- jag ska sy prickiga gardiner!

Klart du ska sova i köket, det är ju ursnyggt. Spännande burkar där på översta hyllan. Vad är det för några??? :)

Mjuka sa...

Jag älskar öppna hyllor, men min man vägrar!!Tycker det ser jättefint ut i ditt kök
kramar M

Anonym sa...

Härligt med bra arbetsytor, har dåligt med såna här så då kan jag skylla på att jag inte kan baka och så....... Finns Tiimari fortfarande? Ibland gör folk konstiga saker, ja varför måla rosa där?

Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Hmm, nu blev jag riktigt sugen på att plocka bort någon kökslucka även inne i vårat kök... :)

Anonym sa...

Vad fint, även om köket inte är stort så är det ju viktigt med bra arbetsytor. Oavsett vad man väljer att göra där ;0)

~Livet i byn

Sara sa...

Nu har jag uppdaterat mig lite och vad fint köket blev. Jättemånga mysiga detaljer.
Kram Sara

Hannis sa...

Halloj!
Snyggt som attan!!
Gillar dina kontraster med udda stolar,korgar m.m.
Skapar känsla i det vita!

Visst går semestern snabbt,
börjar jobba på Måndag fast det känns som tur är ok=))

Önskar dig en fortsatt skön helg//Hannis

Anonym sa...

Tycker ditt kök är väldigt snyggt o hemtrevligt, med många fina detaljer som korgarna osv....behöver inte vara ett dyrt tjusigt kök för åtskilliga tusenlappar, nej det kan bli minst lika bra med lust o fantasi o kreativitet, som du verkar ha....bra jobbat, kramar

Grodmamman sa...

Vad snyggt det blev! Förstår att du har haft mycket att måla. Snyggt med den öppna hyllan med tapet(?) bakom. Bra med mycket bänkyta också, det ska vi fixa till mer av när vi gör om vårt kök.
Kram

Anonym sa...

Väldigt snyggt!
Ha en mysig kväll!
Kram Rebecka

Mia sa...

Jättefint! Roligt att få glimta in hemma hos dig - om jag hittar någonstans att bo i höst får jag göra detsamma. Det säger så mycket om en person tycker jag...

Hoppas din helg varit bra!
Kram MIa

Anonym sa...

Ser jättefint ut! Korgarna från Tiimarii verkar vara ett riktigt fynd.

Ja, det blir träfasad på vårt hus. Klassiskt falurött med vita knutar. Hur härligt som helst att bli av med plastfasaden som suttit där ett antal år.