torsdag 17 juli 2008

Det "nya" köket del 1




Nu kommer det lite bilder på hur matdelen i mitt kök ser ut, efter att man målat som sjutton i helgen. Riktigt så vitt som det faktiskt nu är är svårt att fånga med kameran. Men tänk er nu: Kritvitt!!!
Det är så härligt!

Här syns även den affisch som jag köpte på Moderna museet och som jag gillar skarpt. Den fick en metallram från IKEA, Reslig, som matchar den rostiga bokstaven. Just nu känner jag mig rätt nöjd med att inte ha så många saker här. Men det känns som att med vitt som grund så kan man inreda på vilket sätt som helst. Vilka möjligheter!

14 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Håller med - vitt är pefekt som bakgrund - passar till allt!

Visst är det härligt med gjutjärn - stackars maken har kånkat mycket på våra semestrar.
Kram Maud

Jo sa...

Vad ljust och fint det ser ut! :)

Anonym sa...

Vitaste vitt alltså....jättesnyggt o fräscht, sen passar ju precis som du säger...allt till.
Så du har tom solat...det var ett tag sedan det, färgen jag hade fått försvinner lite för varje dag.
Jo jag tog bara 1/2 msk socker i pizzabullsdegen...kramar

Anonym sa...

Vitt och fräscht är härligt, skulle behöva ta fram penselen och gå över listerna i hallen men var sak har sin tid.

Ang. Photoshop har jag CS3, ska testa ditt tips och se om jag blir nåt klokare. Det bästa är nog att testa sej fram med de olika funktionerna men det är lite svårt när allt står på engelska och jag är inte så haj på de termerna.

Sara sa...

Åh affischen från Moderna supersnygg! :D

Anonym sa...

Jag gillar verkligen ditt kök jätte mycket, det är sååå fint!
Som du säger vit fungerar ju alltid och det går lätt att göra om...
Superfin tavla också!
Kram Rebecka

Sandra / Vit design sa...

Vilket fint kök ni har! Tavlan var riktigt läcker, kram Sandra

Anonym sa...

Så mysigt i matdelen ni har. Att inreda med ord och bokstäver tycker jag är klockrent.

Har aldrig hört talas om den affären du nämner. Kankse lika bra det ;0) Är det typp Dollar Store på Finska sidan?

~Livet i byn

Levindas Värld sa...

Åh va härligt med vitt, såå snyggt och harmoniskt :)

Hoppas du får många stunder av njutning i ditt nya kök!

Kram

Anonym sa...

Så fint det blev! Kan man få se en bild på nya spetsfuskisen? Behöver få lite inspiration! Just nu så är jag bara ute i trädgården, skulle behöva tillbringa lite tid inomhus oxå:-) Visst var det skönt att äntligen kunna andas ut, tur att det bara var en fettknöl. Vet inte vad jag hade gjort annars...

Linda -Galleri Palla sa...

WOWAWIWA!!! Suveränt. Ahhhh, bara njuter. Visst e du nöjd? Jag är full av lovord. Planschen var också jättefin. Visst är det alla möjligheter nu!!

Skulle vilja ha så kritvitt i lilla Pärlan, men när jag frågade sambon om man kunde måla om, så skakade han bara på huvudet. (Pärlan är lite vitbeige inuti, så det funkar ju ändå).

Malin - I min trädgård sa...

Vad härligt fräscht och rent det känns! Vi är fortfarande på list-stadiet i vårt kök så piffingen får stå tillbaka ännu lite till. Men snart så... :)

Jättefint iallafall!

Anonym sa...

jättesnyggt, gillar affischen från moderna...få färger slår vitt :)

Fredrika sa...

Hejsan, hittade just till dig! Vilken fin tavla från Moderna-hade de mycket olika växtbilder?
/Fredrika