söndag 25 maj 2008

Påfyllning

Hm. Den där musikfestivalen igår kväll var ju ingen höjdare direkt. Det svors en hel del hemma i soffa hos Fröken Fräken och upprördheten var stor i sällskapet.

Desto trevligare var det på IKEA, även om vi var där mest för att titta. Jag var ju designrådgivare för ett större inköp av möbler. Självklart så hann man kolla lite själv också. Men några hyllor blev det inte, jag hittade inga konsoler som jag gillade. Däremot slog jag till på en utemöbel, bordet Tärnö. Jag har två Grythyttan stolar, och jag tänkte att det bordet nog passar bäst till dem. Nu får jag bara hoppas att jag kommer mig för att måla om stolarna innan sommaren är slut..

Sedan blev jag inspirerad av senaste numret av Allt i hemmet, särskilt från ettan där ägarinnan jagt ut olikfärgade trasmattor på vardagsrumsgolvet. Så jag grävde i tre stora lårar fulla av trasmattan Agger på IKEA för att hitta tre mattor som passade ihop i färg. Nu har jag tänkt sy ihop mattorna längs långsidorna.

Och naturligtvis blev det lite påfyllning i tygskåpet!

4 kommentarer:

Tjohalia sa...

Det lät som ett spännande projekt att sy ihop trasmattor, hoppas du visar bilder sen på hur det blev. Kram Sandra

Anonym sa...

Du har ju tyg så du kunde sälja...vad kul att ha ett lager att plocka ur när sylusten faller på...Ja festivalen kom liksom av sig så det är bara att försöka glömma...kram

Anonym sa...

Oh jisses vilket tygskåp!! En tur till IKEA sitter ju aldrig helt fel även om man nu inte fyndar själv så mycket.

~Livet i byn

Anonym sa...

Å vilket härligt innehåll i skåpet, jag vill också ha! Hälsningar Sandra