fredag 23 maj 2008

Lysande blommor

Helg helg helg!
Man kan säga att det känns ganska skönt! Fast just nu känns inte IKEA längre så lockande, man skulle kanske hellre vilja ha en lång sovmorgon? Men å andra sidan måste man ju hinna pyssla! Chansen är stor att det sys ljusblåa kuddar under helgens gång. Om man nu hinner mellan allt farande och schlagertittande.

En sak som jag gärna tipsar om från IKEA, som jag köpte förra gången, är denna blomljusslinga. Går på batteri (och kan då placeras lite överallt) och lyser jättefint! Finns i deras sommarsortiment.



Och för er som missade det, etiketterna nedan är skrivna med typsnittet Travelling typewriter, och det kan man hitta lite varstans på nätet. Hittar ni på något med det så talar ni väl om det för mig, så att jag får se, okej? ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha jag undrar också hur Kroatien kunde gå vidare, men men. Jag tänkte minsann också plocka fram symaskinen i helgen och sy lite sittkuddar. Å jag vill till IKEA, har kommit på massor med småsaker som behöver inhandlas. Men dagens shoppingtur har stillat mitt shoppingsug lite=)
Ljusslingan va förresten super fin på tavellisten.

Sofie sa...

Vilken fin ljusslinga! Kändes somrig :) Och vilken snygg ram man skymtar där på bilden också!

Kram, Sofie

Sara sa...

Åh jag har spanat på den ljusslingan, men har ju köpförbud nu :-(
Kram Sara

Pysselprinsessan sa...

Å den var en fin en ljusslinga! Måste kika på (=köpa) den när jag far dit nästa gång! Dvs när pojkvännen gjort något eller köpt något så jag kan utpressa honom! Hahaha! Tex om han köper ett nytt gevär eller far på fiskesemester så jag har en hållhake... Vi har ju varit på IKEA två gånger i vår så han är ganska opeppad för tillfället.¨

Hmmm. Men jag kanske måste ö v n i n g s köra dit. Det skulle vara bra övning! Hahaha! Fast jag vet inte om jag vågar det än! :) Jaja, fortsättning följer!

Svar: Jag håller lite med dig om vit bambu och svarta stolar. Det skulle vara så häftigt med svarta stolar tror jag. Fortsättning följer även här!

Trevlig helg, lördag och (förhoppningsvis helt skinnbyxefri)schlager på dig!

Kramisar