måndag 5 maj 2008

Dofter från söder

Idag är det verkligen idealiskt tvättorkarväder! Finns det någon godare doft än den av tvätt som har hängt ute? Ja, det skulle väl vara den här då som jag vann häromdagen och redan har burits hem till mig tack vare ett härligt logistiskt samarbete. Tack Linda!!!
Nåja, skulle tvätten hänga ute nu, skulle den vara torr fortare än ett öga blinkar, men samtidigt bortblåst över hela nejden. Jag vet detta av praktisk erfarenhet eftersom jag just hängde ut en spetsgardin på torkning. Jag trodde att den satt på plats tack vare snillrik användning av klädnypor, med gardinen höll på att blåsa bort och ta torkställningen med sig...

Ute på balkongen kunde jag också skåda att jag håller på att få en ny granne. Snälla nya granne, vi kommer bli jättegoda grannar om du inte röker på din balkong dygnet runt och låter bli att ställa till fest flera dagar i veckan.
Tack på förhand från tant Fröken Fräken.


Nu vet jag också att det finns gott om spekulanter på min dalahäst om jag tröttnar på det tiokronorsfyndet. Vad roligt. Jag förskonade dock er igår från den andra hästen som är mer "vildsint" målad:



Den har dock redan slipats och vitmålats. Ytterligare ett loppisfynd från lördagen, tre glasburkar i tunnaste glas. Jag blir orolig över att de ska gå sönder om jag bara tittar snett på dem...


Nu ska jag ägna mig åt ett gardinprojekt i sovrummet. Gårdagens försök ratades. Hoppas att ni har en trevlig måndag!

8 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Hej! Hittade hit idag, GILLAR MYCKET! Så fina bilder och saker och TYGERNA! Oj oj oj säger jag bara! Lägger in dig i favoriterna!

Tjohalia sa...

Svar: Vad roligt att fynda tyger! Vad har du tänkt använda de till? Jo visst är muggarna läckra! De finns i tre olika storlekar.

Espressokopp med fat 0,10 L.
Kaffekopp med fat 0,21 L.
Frukostkopp med fat 0,40 L.

De finns på designonline om du vill kika mer på dom. Kram Sandra

Sara sa...

Hejsan
Vilka söta burkar, jättedekorativa att ha framme på köksbänken.
Kram Sara

Pysselprinsessan sa...

Hi hi! Jo, man e ju själv oxå uppe vid halv fem eftersom våra härliga (jobbiga) snedtaksfönster släpper in så underbart (j-vla) mycket ljus... Å än så länge har vi inte hittat nån bra lösning. Snart köper vi nog svart täckfärg och målar! :)

Underbara burkar förresten! :)

Kram kram

Anonym sa...

vikka fina loppisfynd du gör ... nyfiken ¨å gardinerna i sovrummet - hoppas du visar bilder // PiM

Monkan sa...

Åh, tänk om man kunde torka lakan ute, på en torkvinda som snurrar i vinden! Man får väl ta med tvätten hem till mamma då ;-)

Det där med med rökande och partajande granne lät inte så kul, stackare. Usch, jag tycker verkligen att röklukt förstärks utomhus.

Bra jobbat med vitlöksodlingen, hmmm, kan han verkligen säga nej till hemodlat ;-) Jag skulle nog inte lyckas med nån odling, jag tar död på alla mina växter... utom de som vill bli av med, jag hade en amaryllis som levde till slutet av januari trots medveten vanvård...

Anonym sa...

Se där, du har minsann fyndat du med!! Ser fram emot att få se gardinprojektet när det blir klart.

~Livet i byn

Anonym sa...

Jag gillar den lite tuffare målade dalahästen :D