måndag 14 april 2008

En vit värld


Idag är det ungefär 2 månader och 1 vecka kvar till midsommar. I natt kom det sådär 2dm snö till (till det som redan fanns i snöväg!). Jag undrar, blir det någonsin vår och sommar här? Jag blir så avundsjuk på er söderöver som krattar gårdar, planterar blommor, hänger ut tvätt osv. I helgen har jag fått nöja mig med lite omplantering inomhus. Mina Hjärtan på tråd har sett väldigt deppiga ut under vintern, men nu har de börjat se levande ut igen. Så nu har de fått en egen urna. Det är en loppisfyndad keramikurna, som ursprungligen var i en hemsk vit-orange-gulblandad färg. Efter flera olika varv med gråa toner hoppas jag att den ser lite mer "betongig" ut!

Jag har faktiskt även rensat ett av mina källarförråd också, och känt mig så duktig. Men några foton på förråden, "Före" eller "Efter", det blir det inte. För det ser inte vackert ut än på länge... Jag hoppas att jag kan göra mig av med lite mer, är inte nöjd med de fyra IKEA-påsar och en kartong som rensats ut. Det sägs ju att man ska bara spara det man tycker om eller har någon slags relation till. Men allt jag har kvar nu är sådant jag tycker om - hur gör man när man tycker om för mycket saker??

1 kommentar:

Pysselprinsessan sa...

Hi hi hi! Jag tycker oxå om för mycket saker! Vårt förråd är fullt redan efter ca 3 månader! Jag måste f ö r s ö k a göra en rensning, men det är svårt!! När det är dags för hus blir det farligt mycket plats att samla saker på hoppas/fasar jag på/för!! ;)
Kram