tisdag 30 oktober 2007

Pressglas

Jag håller på och pysslar och stajlar om därhemma. Bland annat har jag letat fram en massa fina glasburkar, fat och skålar i pressglas (som min mamma hade den goda smaken att ropa in på auktioner för en mängd år sedan för nästan ingenting innan det blev populärt). Jag är väldigt glad att jag har sparat på dem, även om det leder till att vissa skåp och förråd har väldigt gott om ont om plats... Än är det inte riktigt klart... läs: det är jätterörigt, eftersom man måste göra ständiga avbrott för att åka iväg till jobbet. Men det kommer bilder!
Jag hittade även jättefina etiketter med ett hängande hjärta, allt i zink på Jysk, av alla ställen. Tio stycken för 19 kronor. Passar bra att knyta runt ovan nämnda glasburkar till exempel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fröken Fräken!
Jag märker att de pyssliga tassarna går på högvarv. Hur vore det med att höja sidans kulturella anseende ett snäpp eller två med följande länk:
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/live/article1113056.ab

En trevlig eftermiddag
önskar
Herr Bertilsson

Anonym sa...

Jo man kan hitta en hel del längst inne i skåpen.....Jag har använt mig av en sk, spänngardin, man kan köpa det på ex maxi, sen klipper man av den i önskad längd och skruvar i små öglor i fönsterkarmen och sen är det små krokar som man skruvar i spänngardinen....(tror det heter så i alla fall), väldigt enkelt att använda, kolla vid gardintillbehören....ha de bra