tisdag 21 augusti 2007

Nystädat på balkongen


Jag har ägnat söndagen åt att städa på balkongen. Det ser inte så roligt ut när blommorna är för vildvuxna alternativt har vissnat. Så nu åkte den slingrande "Blomman för dagen" i komposten, krukväxter fick flytta inomhus och jag ordnade med lite stenutsmyckning, lyktor, ljusslinga och såklart gräs i en kruka istället.
Igår besökte jag en loppis och fyndade tre krukor och ett metallfat med hög kant, perfekt för ljus! En av krukorna var låg och rektangulär, och målade i en hiskelig teknik som skulle göra att det såg ut som sten (vilket det INTE gjorde). Men med lite rask penselföring är krukan nu mörkgrå och skulle passa utmärkt för att plantera taklök i.

2 kommentarer:

Elzie sa...

Dumå tro jag blev förvånad när jag hade 3 kommentarer på den här bloggen som bara är i ett inledningsstadium.
Nåväl, har du bestämt hur du ska göra med madonnan. Kan vara ett svårt val.
Ha en skön eftermiddag.
Kram Elzie

Fröken Fräken sa...

Det är väl bra med full fart? ;-)
Madonnaprojektet kräver lite mer funderande. Jag får ställa undan den och hoppas att den rätta lösningen då uppenbarar sig - det brukar ju vara så!