onsdag 11 juli 2007

Skjut inte upp till morgondagen

Hm. Jag kan inte påstå att vädret har blivit bättre. Om man inte räknar att det inte hällregnar åtminstone. Det är ju NU man skulle åka till IKEA! Hör ni det medresenärer som vill skjuta upp trippen till måndag, tisdag i nästa vecka! Då är jag nästan säker på att det är soligt och varmt igen, chauffören tycker att det är för varmt att köra, resan inställes och vips är det slut på Fröken Fräkens semester och så har man inte fått vara till IKEA. Skandalöst helt enkelt.

Idag skulle det inhandlas tyg till puffar. Jag hade mätt, räknat och funderat. Så var inte tyget till det priset som jag trodde, utan nästan dubbelt så dyrt. Inköpet avstyrdes. Kanske man kan hitta ett alternativ på IKEA. Om man nu kommer dit alltså. Så nu lånas det inredningstidningar som jag missat och så kanske jag ska måla lite. Och köpa lagomt långa blompinnar som jag kan hänga upp bastvepor på väggen med.

Hmpf. Jag är bara lite harmsen.

3 kommentarer:

Elzie sa...

Jag vill också till IKEA men det lär gubben aldrig gå med på nu under semestertider. Och jag kan väl hållamed på ett vis. Men, ändå vill man dit!!!
Håller med dig. Tycker den nya vädergubben (!) på TV4 är mysig. Han är så naturlig och står itne som ett streck rätt upp och ner som en del andra. T ex dom som är för vår vanliga vädertjej, Jannike. En del är riktiga rysartyper. Nej, nu var jag inte snäll *s*. Måste vara nervöst att stå där om man inte är van!
Hoppas det blir en tripp i början på nästa vecka. Då har JÀG snart semester och jag hoppas förkylningen gått över.
Kram Elzie

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

När jag var på IKEA så hade de jättefina tyger för 59kr metern. Jag köpte ett vit/rödrutigt...jättefint till kuddfodral. Tack för din kommentar föresten. Kram

Fröken Fräken sa...

Lisa: Jag har just spanat in några nya tyger på IKEAs hemsida, oturligt nog verkade inte alla finnas i lager på mitt IKEA, enligt deras lagersaldo. Men det har misstämt så många gånger förr så jag hoppas att det är så denna gång med!

Elzie: IKEA har man alltid tid för, oavsett väder. Det kanske är mindre folk ju bättre väder det är?! Det verkar nämligen bli soligt när vi ska dit.