tisdag 19 juni 2007

Stilar att gilla


Jag gillar flera olika stilar. Men försöker att inte blanda dem hej vilt. Oftast försöker jag dock att i någon mån anpassa dem efter det hus och lägenhet som jag bor i. Rokoko eller jugend passar liksom inte in i en 50-tals lägenhet med kubistiska tendenser. Om jag nu hade gillat de stilarna, förstås.
Just nu är jag dock inne i en period då jag gillar lite enkel folklore-Gudrun Sjödén med mycket natur och grönt. Få ihop det om ni kan! Hur som helst har ett stiligt äldre fönster grävts upp ur garagegömmorna, putsats och snyggas till lite lagom och sedemera ställts lutande mot en vägg. Här ser man dock det upphängt, med lite foton från en slaktad IKEA-affisch.

1 kommentar:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej! Jag gör ett väldigt förenklat lapptäcke. Om du går in och tittar på Faster Attas blogg (finns länk på min sida)så ser du en variant. Jag är snart färdig och det tog 2 timmar kanske. Men då är det en liten stund nu och då du vet :)
Hoppas du får en bra tisdag.
Kram